رئیس مجمع نمایندگان یزد:

بافت تاریخی یزد باید شناسنامه‌دار شود

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد بر لزوم شناسنامه‌دار شدن بافت تاریخی تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز محمدصالح جوکاردر دیدار با جمعی از فعالان صنایع دستی استان یزد با اشاره به مشکلات موجود در حوزه صنایع دستی اظهار داشت: صنعت گردشگری در کشور ما نوپا است و کمتر توانسته‌ایم از آن بهره‌برداری کنیم وگرنه این صنعت وجوه متعددی در حوزه اقتصاد دارد.

وی با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری می‌تواند یک صنعت اقتصاد پایه برای کشور به شمار رود، افزود: گردشگری با خود ارز آوری و ایجاد اشتغال را به دنبال دارد و بسیاری از کشورهای دنیا ۲۰ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را به گردشگری اختصاص داده‌اند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با بیان اینکه این موضوع در ایران تنها ۳.۸ درصد و بسیار ناچیز است، عنوان کرد: ما علاوه بر یزد در نقاط مختلف کشور هم فرصت‌ها و ظرفیت‌های ارزشمندی داریم و به دلیل بهره‌مندی از آثار تاریخی و طبیعی ارزشمند، می توان فرصت‌های بسیار خوبی در این حوزه ایجاد کنیم.

جوکار تصریح کرد: گردگشری در حال جان گرفتن در کشور ما بود که بحث کرونا به وجود آمد و متاسفانه همه چیز را تحت تاثیر قرار داد ئ به این صنعت ضربه‌های جبران‌ناپذیری وارد کرد و امیدواریم که این صنعت هرچه سریع‌تر و حداقل تا پایان سال رونق خوبی بگیرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد افزود: سایر صنایعی که در ذیل صنعت گردشگری قرار می‌گیرند از جمله صنایع دستی هم باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی تصریح کرد: این یک بحث کلی و اساسی است و در استان یزد هم با توجه به معماری تاریخی، بافت و فرهنگ ارزشمندی که پیشینیان برای ما به یادگار گذاشته اند، فرصت بسیار خوبی است که برای کشور و شهرمان تولید ثروت کرده و این میراث و فرهنگ را به جهانیان معرفی کنیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس به تغییر وضعیت سازمان میراث فرهنگی به وزارت اشاره کرد و ادامه داد: البته این وزارتخانه هنوز نوپا است و ساختار کلی آن به صورت کامل شکل نگرفته و شاید بودجه ها و اعتباراتی که در قانون بودجه در نظر گرفته شده به خوبی برای آن تبیین نشده است.

جوکار تاکید کرد: در قانون بودجه ۱۴۰۰، مجلس حمایت های بسیار خوب و ویژه ای از وزارت میراث فرهنگی کرد و بودجه های بسیار خوبی برای آن در نظر گرفته شده است.

نائب رئیس فراکسیون گردشگری استان یزد به در پیش بودن برنامه هفتم توسعه در کشور اشاره کرد و افزود: باید در این برنامه برای صنعت گردشگری کشور جایگاه بسیار ویژه و خاصی را در نظر بگیریم.

وی با اشاره به اینکه یزد در حوزه گردشگری رشد بسیار خوبی یافته است، افزود: در گذشته یزد اصلاً برای گردشگران شناخته شده نبود و گردشگران تنها استانهایی از جمله فارس و اصفهان را می شناختند ولی اکنون یزد به یکی از مقاصد اصلی گردشگری تبدیل شده است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس بر ضرورت شناسنامه دار شدن بافت تاریخی یزد برای گردشگران تاکید کرد و افزود: هر گردشگری که وارد استان یزد می شود باید به خوبی نسبت به آشنایی و مراجعه به بافت بتواند اقدام کند

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..