همایش روز ملی جمعیت در یزد برگزار می‌شود

به گزارش یزدی نیوزمدیر کل ثبت احوال استان یزد اعلام کرد: همزمان با روز ملی جمعیت، همایشی با همین عنوان در استان یزد برگزار می‌شود.


"سید محمد طباطبایی" در این باره افزود: این همایش از ساعت ۹ تا ۱۱ روز پنجشنبه سی‌ام اردیبهشت‌ماه همزمان با روز ملی جمعیت، با حضور مسئولان استان، اساتید دانشگاه و دانشجویان رشته جمعیت‌شناسی در سالن دانشگاه جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر یزد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به سخنرانی دو نفر از اساتید دانشگاه در این همایش، تحلیل روندهای گذشته و چشم‌انداز آینده‌ی جمعیّت ایران و استان یزد و نیز فرصت‌ها و تهدیدهای برساخته از این روندها و لزوم توجه به آن‌ها در طراحی و تدوین سیاست‌های جمعیتی مناسب و متناسب با شرایط و واقعیت‌های جمعیت‌شناختی جامعه‌ی ایران را از اهداف این همایش برشمرد.

طباطبایی افزود: با توجه به نقش محوری جمعیت و مشخصه‌های مرتبط با آن در برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ی ملی و منطقه‌ای از یک طرف، و ضرورت توجه به تغییرات و تحولات جمعیت در این برنامه‌ریزی‌ها از سوی دیگر، برگزاری چنین همایشی می‌تواند کمک مؤثری در شناخت علمی و صحیح واقعیت‌های جمعیتی جامعه‌ی ایران و به‌کارگیری آنها در برنامه‌ریزی‌های توسعه باشد.

به گفته‌ی این مسئول، بی‌تردید در شرایطی که بازنگری در سیاست‌های جمعیتی در دستور کار دستگاه‌های برنامه‌ریزی و اجرایی قرار گرفته است، خروجی این همایش و انعکاس نتایج بررسی‌ها و تحقیقات جمعیت‌شناختی جمعیت‌شناسان و نیز دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات علمی آنها، کمک مؤثری در اتخاذ سیاست‌هایی واقع‌بینانه و متناسب با شرایط حال و‌ آینده‌ی جمعیت ایران و استان خواهد داشت.

لازم به ذکر است؛ به دنبال ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری در تاریخ سی‌ام اردیبهشت ماه، به پیشنهاد سازمان ثبت احوال کشور به شورای فرهنگ عمومی مبنی بر نامگذاری این روز به نام "روز ملی جمعیت"،  پس از تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی روز سی‌ام اردیبهشت از امسال به نام روز ملی جمعیت نامگذاری شده و در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران نیزبه ثبت رسیده است.
 

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..