مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد:

آموزش و پرورش یزد در پرداخت هزینه‌های جاری خود با مشکل مواجه است

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: آموزش و پرورش استان یزد در پرداخت هزینه‌های جاری خود با مشکل مواجه است، به همین منظور نتوانسته در پرداخت سرانه به مدارس نیز اقدام قابل توجهی انجام دهد.

به گزارش یزدی نیوزاحمد شیرزاد، در جلسه رؤسای تشکل‌های فرهنگیان و روسای آموزش و پرورش استان یزد با نمایندگان منتخب استان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون توجه خوبی به آموزش و پرورش صورت گرفته اما کمبود منابع اجازه نداده که به شایستگی خواسته‌های معلمان و فرهنگیان برآورده شود.

وی اظهار امیدواری کرد: در مجلس دهم توجه بیشتری به فرهنگیان صورت گیرد و بتوان آنچه در شأن معلمان و شغل آنهاست، برای این قشر انجام داد.

شیرزاد در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به انتقاد از اینکه گاهی انتصاب‌ها در آموزش و پرورش یزد بر اساس فشارهایی به وی بوده است، عنوان کرد: اینجانب معلم هستم و در همه انتصاب‌ها سعی کرده‌ام از چهره‌های فرهنگی و نه سیاسی استفاده کنم و همه این انتخاب‌ها توسط خودم انجام شده و هرگز تحت فشار نبوده‌ام و به مدیرانی که انتخاب شده‌اند نیز افتخار می‌کنم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در مورد مشکلات بودجه‌ای و اعتباری آموزش و پرورش استان یزد نیز خاطرنشان کرد: متأسفانه تاکنون یک ریال هم به عنوان سرانه نتوانسته‌ایم به مدارس پرداخت کنیم و مدیران در پرداخت هزینه‌های جاری خود نیز با مشکل مواجه هستند اما هرگز در انجام کارها تعلل نکرده و با کمک مردم در حال انجام وظیفه هستم.

وی با اشاره به اینکه استان یزد دارای ۳۰ هزار کارمند فرهنگی و هزار و ۶۰۰ مدرسه و ۹ هزار کلاس درس است، عنوان کرد: به طور قطع این تعداد مدرسه و کلاس درس و معلم، مشکلاتی به دنبال خواهد داشت اما در رفع این مشکلات تلاش خواهیم کرد.

شیرزاد تصریح کرد: ما نیز به مقام و جایگاه معلمان واقف و خود نیز در زمره معلمان هستیم بنابراین حق و حقوق آنها را پیگیری می‌کنیم اما گاهی کمبود منابع مانع به نتیجه رسیدن برنامه‌ها می‌شود.

فارس

بخش نظردهی بسته شده است..