استقرار ۱۲ درصد واحد‌های نساجی کشور در یزد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: در حال حاضر ۱۰ درصد از صادرات استان یزد مربوط به تولیدات واحد‌های نساجی است.

به گزارش یزدی نیوز، محمدرضا علمدار یزدی در دوازدهمین کنفرانس ملی و مهندسی نساجی ایران اظهار داشت: یزد از لحاظ اقلیمی دارای محدودیت‌هایی است و از دیرباز پیشینیان ما با نگاه بلندمدتی که به توسعه پایدار صنعتی در این استان داشتند، صنعتی را پایه ریزی کردند که امروز یزد را به مهمترین استان نساجی کشور تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه صنعت نساجی یزد پویاست، افزود: از ۴۰۷ قلم کالایی که از یزد به بیش از ۹۰ کشور دنیا صادر می‌شود، ۱۰ درصد آن مربوط به محصولات نساجی، روفرشی، کفپوش، فرش ماشینی، موکت و … است.

علمدار یزدی با بیان اینکه ۴۸۹ فقره از مجوز‌های صنعتی یزد مربوط به نساجی و پوشاک است، تصریح کرد: با فعال شدن واحد‌های در آستانه اخذ مجوز، تعداد واحد‌های صنعتی نساجی یزد افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۶.۳ درصد از پروانه‌های بهره برداری صنعتی استان یزد مربوط به نساجی است و در این صنعت هزار و ۶۰۰ میلیارد سرمایه گذاری شده و برای ۱۹ هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد خاطرنشان ساخت: ۱۲ درصد کل واحد‌های نساجی کشور در یزد مستقر هستند و از این لحاظ رتبه دوم کشور را داریم. ضمن اینکه از نظر تولیدات نساجی نیز، ۲۷ درصد تولیدات نساجی کشور مربوط به استان یزد است.

علمدار یزدی گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد تولید روفرشی کشور، ۶۱ پارچه رومبلی، ۸۹ درصد ترمه و ۳۵ درصد پارچه پرده‌ای کشور توسط واحد‌های نساجی استان یزد تولید می‌شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..