به رسمیت شناخته شدن طب ایرانی در سازمان جهانی بهداشت

مشاور بین‌الملل دفتر طب ایرانی، از به رسمیت شناخته شدن طب ایرانی در سازمان جهانی بهداشت خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز مشاور بین‌الملل دفتر طب ایرانی در بازدید از دانشکده طب ایرانی اردکان افزود:

به رسمیت شناخته شدن طب ایرانی در سازمان جهانی بهداشت می تواند هم از جنبه ملی و کشور‌ی و منطقه‌ای و حتی بین المللی حائز اهمیت باشد.

زرگران گفت : در صدد امضای قراردادی برای نگارش بحث آموزش و خدمات بالینی هستیم که مورد تایید سازمان جهانی بهداشت و زیر نظر این مجموعه نگارش شود که قدم بزرگی برای جهانی سازی طب ایرانی می‌باشد.

مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت نیز در بازدید از دانشکده طب ایرانی اردکان گفت: ادغام طب ایرانی به نظام سلامت از جمله طرح‌های بهداشتی کشور است که در شهرستان اردکان به صورت پایلوت در حال اجرا است.

حسینی بر ضرورت ملحق شدن مرکز تحقیقات طب سنتی به دانشکده طب ایرانی اردکان در راستای فعالیت‌های پژوهشی طرح ادغام آمیزه‌های طب ایرانی در نظام شبکه بهداشت را خواستار شد.

وی گفت: این طرح در شهرستان اردکان در مرحله آموزش بهورزان است این مراحل پیشرفت بسیار خوبی را داشته و در مرحله آموزش به عموم جامعه در روستا‌ها قرار داریم.

مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت افزود: از جمله خصوصیات این طرح پژوهش محور بودن آن است و تحقیقات بسیاری انجام شده که در انتهای طرح این موضوعات مورد بررسی قرار می گیرد که چه اثرات را در ارتقاع سلامت جامعه داشته است.

بر اساس ماده ۷۴ برنامه ششم توسعه، وزارت بهداشت موظف به ادغام طب ایرانی به نظام سلامت است که این مهم در شهرستان اردکان در حال پیشرفت و نتیجه گیری می‌باشد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..