کنسرت شهرام ناظری هم لغو شد

به گزارش یزدی نیوزوب‌سایت موسیقی ما: در همان روزی که «علی جنتی» – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی- به این مساله اشاره کرد که در حد بضاعتِ خود، با لغو کنسرت‌ها مقابله می‌کند، «شهرام ناظری» – خواننده‌ی برجسته‌ی موسیقی- در مراسمی که به مناسبت روز بزرگداشتِ «فردوسی» برگزار شده بود، خبر از لغو کنسرتِ خود در نیشابور داد. این دومین کنسرتی است که در هفته‌ی گذشته در شهرِ خیام و عطار لغو شده است. هفته‌ی گذشته نیز کنسرت «کیهان کلهر» تنها چند ساعت به آغاز برنامه لغو شده بود.
 

کنسرت شهرام ناظری در نیشابور هم لغو شد
 

شوالیه‌ی آواز ایران، در گفت‌وگو با ما  درباره‌ی لغو کنسرتِ خود در این شهرستان می‌گوید: «ما تمامی مجوزها را از مدت‌ها قبل از تمامی نهادهای قانونی دریافت کرده بودیم و قرار بود روز شنبه – اول خرداد ماه- در ادامه‌ی تور کنسرت‌های ناگفته، این برنامه را در نیشابور به اجرا درآوریم که این مساله امکان‌پذیر نشد و برنامه را لغو کردند.»

او همچنین به این مساله اشاره دارد که نیشابور تنها شهری از خراسانِ بزرگ بود که در سال‌های گذشته امکانِ برگزاری کنسرت در آن وجود داشته و حالا این اتفاق نیز رخ نمی‌دهد: «درهای نیشابور نیز برای برگزاری کنسرت بسته شده است. با اینکه همه‌چیز برای برگزاری کنسرت ما آماده بود؛ اما این اتفاق رخ نداد و اجازه‌ی برگزاری برنامه را به ما ندادند.»

خواننده‌ی پیشکسوت موسیقی ایران همچنین به این مساله اشاره دارد که «نیشابور» یکی از مهم‌ترین مراکزِ تمدنِ ایران است و برگزار نشدن کنسرت در آن اتفاقِ ناخوشایندی است که در این مدت رخ داده است.

این همان دغدغه‌ای است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به آن اشاره داشته و در حاشیه‌ی همایش شاهنامه با اشاره به این موضوع که لغو کنسرت‌های موسیقی در استان خراسان رضوی بیشتر از نقاط دیگر نقاط کشور رخ می دهد، گفته است: «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرای کنسرت‌های موسیقی در خراسان رضوی مجوز می‌دهد و حمایت هم می‌کند، به همین خاطر از استانداران و فرمانداران تقاضا داریم حمایت کنند تا این کار به نحو مطلوب انجام شود.»

او البته تاکید کرده است که اجرای کنسرت‌های موسیقی در خراسان رضوی به‌خاطر وجود مرقد مطهر حضرت رضا(ص) با رعایت و مراقبت‌هایی صورت می‌گیرد و بیشتر کنسرت‌های موسیقی سنتی همراه با اشعار شعرایی همچون حافظ، سعدی، نظامی و رودکی اجرا می‌شود.

او همچنین گفته است که در حدِ بضاعتش با رییس قوه‌ی قضاییه مکاتباتی را در این خصوص انجام داده است. او برای اولین بار به طور مستقیم انتقادِ خود را به این مساله نشان داده و گفته است: «علت لغو کنسرت کیهان کلهر دخالت‌هایی است که دادستانی می‌کند و آنها با تشخیص خودشان اقداماتی را انجام می دهند. در این خصوص با رییس قوه قضائیه مکاتبه کردم و آنها گفتند که به دادستان مشهد و دادستان‌های استان ابلاغ کرده اند که به نوعی همراهی کنند.»

«علی جنتی» همچنین می‌گوید قوه قضاییه اینگونه اقدامات را جزو حقوق خودشان می دانند: «به‌طوری که حتی یک دادیار می تواند فردی را دستگیر، کاری را توقیف و جایی را مهر و موم کند و خودشان را مستقل از قوه مجریه می‌دانند.»

بخش نظردهی بسته شده است..