مشاور وزیر صمت:

تفاهمنامه احیای مسئولیت‌های اجتماعی در ۱۴ استان منعقد شد

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت از انعقاد تفاهمنامه احیای مسئولیت‌های اجتماعی در ۱۴ استان کشور خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز حمیدرضا ملکی در سفر خود به استان یزد در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به الگوی اجرا شده توسط یونس محمد در کشور بنگلادش که توسعه روستایی را به دنبال داشته است، اظهار داشت: این طرح را به شکل جدیدتری با نظارت نمایندگان ولی فقیه در استانها اجرا خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه این طرح توسعه اقتصادی در روستاها و ایجاد اشتغال برای جوانان بدون دخالت دولت را رقم می زند، افزود: تفاهمنامه احیای مسئولیت های اجتماعی برای اجرای این طرح در ۱۴ استان کشور منعقد شده و در بقیه استانها نیز در حال اجرا یا در دست مطالعه است.

ملکی با بیان اینکه در حال حاضر خراسان رضوی به عنوان الگوی طرح معرفی شده است، عنوان کرد: اکنون در خراسان رضوی برای ۲ هزار و ۷۰۰ روستا سند توسعه نوشته شده است.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در یزد نیز در حال انتخاب معین هستیم، بیان کرد: با تاکید و نگاه ویژه ای که وزیر صمت در این زمینه به استان یزد دارد، امیدواریم این استان به یک الگوی بین المللی در زمینه توسعه روستایی و احیای مسئولیت های اجتماعی تبدیل شود.

ملکی با بیان اینکه اصل اقتصاد مقاومتی، توسعه اقتصاد توسط مردم است، تصریح کرد: در سیستم دولتی موانع بسیاری برای اجرای این طرح وجود دارد اما اگر مردم پای کار بیایند، این طرح با موفقیت اجرا و اهداف آن محقق خواهد شد.

وی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه بتوانیم حرکت عملیاتی درستی در این راستا در سطح استانها انجام دهیم، تاکید کرد: امروز در جنگ اقتصادی هستیم و در این جنگ، روحیه جهادی همچون روحیه رزمندگان در دوران دفاع مقدس نیاز است

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..