به دنبال کاهش محسوس رعایت پروتکل‌ها؛

ضرورت تشکیل تیم‌های ضربتی در ابرکوه به منظور مقابله با کرونا

رئیس شبکه بهداشت و درمان ابرکوه گفت: به منظور بازدارندگی و هشدار دادن به مردم به جهت این که هنوز شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارد، باید تیم های ضربتی تشکیل شود.

«عبدالحسین اکرمی» در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا، اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان هنوز در وضعیت نارنجی قرار دارد، هشدار به مردم در این باره همچنان باید با جدیت ادامه داشته باشد و سیستم اداری شهرستان در این زمینه باید قوی تر از قبل ظاهر شود.

وی تصریح کرد: بازدید از اصناف برای تذکر دادن به آنان و یا حتی قدردانی از مردم و اصنافی که شیوه نامه های بهداشتی را رعایت می کنند، باید توسط تیم های ضربتی انجام شود تا عادی سازی صورت نگیرد؛ چرا که خطر ابتلا به کرونا همچنان به صورت محسوس وجود دارد.

اکرمی خاطرنشان کرد: هنوز هم بهترین راهکارهای پیشگیری از کرونا، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، به حداقل رساندن تجمعات و استفاده از ماسک است. ضمن اینکه استفاده از ماسک در محیط های بیرون تا ۹۰ درصد خطر ابتلا را کاهش داده و در قطع زنجیره بسیار موثر است.

وی با تأکید بر این که رعایت پروتکل های بهداشتی توسط آحاد افراد جامعه بسیار واضح کاهش یافته است، ادامه داد: با توجه به بررسی های انجام شده در شهرستان ابرکوه نه تنها شیوع کرونا روند کاهشی نداشته؛ بلکه یک روند افزایشی محسوس را شاهد هستیم که شدت آن زیاد نیست.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ابرکوه ابراز کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا آخر اردیبهشت ماه تعداد ۱۳ هزار و ۹۰۰ تست انجام و از این تعداد سه هزار و ۷۳۹ مورد کرونا مثبت شناسایی شده است. در فروردین و اردیبهشت به ترتیب ۵۹۷ و ۴۰۳ و از ابتدا تا نیمه خرداد ماه، ۱۰۰ مورد تست مثبت ثبت شده است. ضمن اینکه تعداد فوتی ها نیز در دو ماهه اول سال به ترتیب پنج و هفت و در نیمه اول خرداد نیز هفت مورد بوده است.

وی از واکسیناسیون کمتر از سه هزار نفر در ابرکوه خبر داد و گفت: واکسن وقتی تأثیر اجتماعی و اصلی روی جامعه و آمار کلی دارد که درصد بالایی از مردم آن را دریافت کرده باشند، بهترین واکسن ها نیز خطر ابتلا را تا ۹۵ درصد کاهش می دهد (در مورادی نیز احتمال ابتلای خفیف وجود دارد) و درصد مرگ را به صفر می‌رساند.

اکرمی افزود: از زمان تزریق اولین دوز واکسن تا ایجاد ایمنی در بدن ۱۴ روز می‌گذرد و دوز دوم که تکمیل کننده است، پس از حدود ۲۱ روز ایمنی را در بدن شکل می‌دهد لذا تا تزریق واکسن به همه افراد جامعه، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بهترین راه مقابله و پیشگیری است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..