دانشگاه فرهنگیان یزد برگزار می‌کند؛

دومین همایش ملی آموزش مطالعات اجتماعی

دومین همایش ملی آموزش مطالعات اجتماعی به صورت مجازی و با حضور ارائه دهندگان مقالات شفاهی در دانشگاه فرهنگیان یزد برگزار می‌شود.

هدف از این همایش که روز دوشنبه مورخ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود، ایجاد فرصت برای تولید و اشتراک گذاری دانش در آموزش مطالعات اجتماعی، زمینه سازی برای جلب توجه جامعه علمی به ضرورت تولید و اشاعه دانش آموزش مطالعات اجتماعی، ایجاد فرصت برای رشد و بالندگی حرفه ای مدرسان و اعضای هیأت علمی و معلمان و دانشجو معلمان در زمینه آموزش مطالعات اجتماعی و ارتقاء علمی، افزایش انگیزه و القاء ایده های جدید به افراد ذکر شده است.

محورهای دومین همایش ملی آموزش مطالعات اجتماعی شامل آسیب شناسی چالش ها و مشکلات آموزش مطالعات اجتماعی در دوره های مختلف تحصیلی، راهبردهای تدریس مؤثر در آموزش مطالعات اجتماعی، طراحی آموزشی در آموزش مطالعات اجتماعی، ارزشیابی در آموزش مطالعات اجتماعی، طراحی واحد یادگیری در آموزش مطالعات اجتماعی، به کار گیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش مطالعات اجتماعی، نقش کارورزی و کارآموزی در رشد حرفه­ ای آموزش مطالعات اجتماعی، کج فهمی های رایج در آموزش مطالعات اجتماعی، نقش پژوهش های معلم محور (اقدام پژوهی، درس پژوهی و روایت پژوهی) در توسعه حرفه­ ای معلمان مطالعات اجتماعی، الگوهای جهانی برای آموزش مطالعات اجتماعی، الگوهای تدوین برنامه درسی در آموزش مطالعات اجتماعی، آموزش مطالعات اجتماعی ابتدایی با استفاده از سایر محیط­ های یادگیری (گردشگری علمی، موزه و …)، آموزش مطالعات اجتماعی در دوره های مختلف تحصیلی، راهکارهای موثر در تربیت شهروند مطلوب و نهادینه سازی ارزش ها و مهارت های اجتماعی در فراگیران، نقش هنر در آموزش مطالعات اجتماعی، اختلالات یادگیری در آموزش مطالعات اجتماعی، بررسی چالش های تدریس آموزش مطالعات اجتماعی در فضای مجازی، تحلیل و بررسی محتوای درسی آموزش مطالعات اجتماعی از جنبه های مختلف، ضرورت تفکیک موضوعات تاریخ، جغرافیا و مدنی در مقطع ابتدایی، مهارت­ های زندگی اجتماعی و آموزش مطالعات اجتماعی و سایر موضوعات مرتبط با آموزش مطالعات اجتماعی است.

در این همایش هشت مقاله برتر در دو بخش جداگانه ارائه می‌شود و در دو پنل توسط داوران جمع بندی صورت خواهد گرفت. همچنین پوستر مقالات پذیرفته شده نیز در فضای مجازی منتشر می‌شود. البته مقالات برتر در فصلنامه پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی به چاپ خواهد رسید.

این رویداد ملی با حمایت معنوی کلیه دانشگاه‌ها و صدا و سیمای استان با حضور دکتر سید «علیرضا افشانی» دبیر علمی همایش، دکتر«ناهید فلاحیان» عضو هیأت علمی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و مولف کتب درسی مطالعات اجتماعی، دکتر «منصور دهقان منشادی» رئیس دانشگاه فرهنگیان یزد، «محسن موحدی فرد» مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد و مقامات عالی دانشگاه فرهنگیان کشور به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان یزد، این همایش از طریق آدرس https://www.aparat.com/yazd.cfu در صفحه آپارات، https://vc.cfu.ac.ir:۴۴۳/rt۹p۹w۴۱m۶xh در سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه فرهنگیان و https://www.instagram.com/yazd_cfu در صفحه مجازی پخش خواهد شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..