رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان یزد:

بیش از ۹۶۰ بازرس فرایند برگزاری انتخابات در استان یزد را رصد می کنند

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان یزد گفت: ۹۶۶ بازرس بر فرآیند برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراها در استان یزد نظارت می کنند.

به گزارش کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان یزد، سید مسعودعظیمی، رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان یزد با بیان اینکه برای هر شعبه اخذ رای، یک بازرس ثابت تعیین شده است، گفت: در مجموع در استان یزد ۹۶۶ بازرس به منظور صیانت از آرای مردم در شعب اخذ رای حضور داشته و بر فرایند برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراها نظارت می کنند.
وی با بیان به ازای هر ۱۵ شعبه اخذ رای در استان یک سربازرس در نظر گرفته شده است، اظهارداشت: بر این اساس ۶۲ سربازرس بر مجموعه اقدامات و فعالیت های بازرسین شعب نظارت می کنند و با تعامل و همکاری با آن ها، برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند و با رعایت اصل بی طرفی، را رقم می زنند.
رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان یزد با اشاره به فعالیت ۱۳ بازرس ویژه در انتخابات پیش رو، ادامه داد: برای هر یک از شهرستان های استان یک بازرس ویژه تعیین و برای شهرستان یزد به دلیل گستردگی و تعدد شعب، سه بازرس ویژه در نظر گرفته شده است.
عظیمی با بیان اینکه اصل انتخابات بر پایه قانون استوار است، خاطرنشان کرد: بازرسین حاضر در شعب اخد رای باید ضمن برقراری تعامل سازنده با عوامل اجرایی و برگزارکنندگان انتخابات، بر امور ایجابی و سلبی در روز انتخابات نظارت و از بروز هرگونه تخلف و نقض قوانین در فرایند انتخابات جلوگیری می کنند.
وی در انتها تصریح کرد: بازرسین شعب اخذ رای، در صورت مشاهده هرگونه تخلف باید آن ها را به صورت مکتوب یا با ضمیمه کردن دلایل و مستندات به هیئت بازرسی مافوق گزارش دهند.

منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..