آغاز برداشت زردآلو در ابرکوه

به گزارش یزدی نیوزمدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: کار برداشت محصول زردآلوی این شهرستان که از نظر طعم، کیفیت و پیش رسی مقام اول کشور را دارد در سطح یکهزار و ۲۰۰ هکتار از باغات منطقه آغاز شد.

مهدی غیب الهی اظهار داشت : پیش بینی می شود با توجه به کیفیت و مرغوبیت این محصول ۱۸تن در هرهکتار و در بعضی از باغات تا ۲۰تن زردآلو برداشت شود.
وی افزود: کار برداشت این محصول تا اواسط تیرماه ادامه خواهد شد و با توجه به شرایط آب و هوایی بیش از ۱۸هزارتن محصول زردآلو امسال درابرکوه به ارزش بیش از یکصد میلیارد ریال برداشت می شود.
این مسئول بابیان اینکه انواع تخم گردی ، فلکه ای ، خیاری ، زرقانی و خانی ارقام زرآلوی این شهرستان هستند ادامه داد: محصول زردآلو ابرکوه باتوجه به کیفیت و پیس رسی روانه بازار مصرف در استانهای مختلف کشور ازجمله یزد، اصفهان ، تهران و فارس می شود .
غیب الهی اضافه کرد: امسال سرمازدگی و باد زدگی به بیش از ۳۰۰هکتار باغات زردآلو در دهستان تیرجرد خسارت وارد کرد و کشاورزان دراین زمینه بیش از ۵۰میلیارد ریال متضررشدند.
دهستانهای فراغه و تیرجرد از توابع بخش مرکزی ابرکوه بزرگترین تولید کننده زردآلوی استان یزد محسوب میشود و این منطقه بخاطر وجود باغات میوه ، شرایط آب و هوائی رابه ییلاقی تبدیل کرده است.
مدیر جهادکشاورزی ابرکوه با اشاره به اینکه بیش از۶۰ درصد زردآلوی استان در این شهرستان تولید می شود تاکید کرد: تاسیس صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات زردآلو در این شهرستان یک امر ضروری است و جهاد کشاورزی از سرمایه گذاران دراین بخش حمایت می کند.
۱۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ابرکوه به محصولات زراعی و باغی و ۴هزارو ۵۰۰ هکتار آن به باغات میوه اختصاص دارد.
ابرکوه با ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..