افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۱۰ پروژه در جریان سفر استاندار یزد به شهرستان ابرکوه

استاندار یزد در جریان سفر یکروزه به شهرستان ابرکوه، بیش از ۱۰ پروژه را افتتاح و کلنگ زنی کرد و از پروژه های مهم در حال احداث این شهرستان از جمله طرح اقدام ملی مسکن و طرح بازسازی خانه های آسیب دیده از سیل، بازدید به عمل آورد.

به گزارش یزدی نیوز دکتر طالبی در حاشیه سفر به شهرستان ابرکوه، به آغاز عملیات اجرایی پروژه تولید انواع فروآلیاژ با ظرفیت تولید ۳۳۰ هزار تن در سال اشاره کرد و گفت: فاز نخست این پروژه که اولین پروژه سرمایه گذاری خارجی در شهرستان ابرکوه است، با سرمایه گذاری ارزی ۲۴ میلیون یورو و سرمایه گذاری ریالی ‌دو هزار میلیارد انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه فاز نخست پروژه طی ۳۶ ماه احداث می شود، اظهارداشت: با بهره برداری از این فاز زمینه اشتغال بیش از ۱۹۰ نفر فراهم می شود.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای پروژه مذکور، استان یزد بتواند نقش موثری را در حوزه تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع کشور در این بخش را داشته باشد.
دکتر طالبی در ادامه با اشاره به بهره برداری از یک مجتمع خدماتی_رفاهی بین راهی در شهرستان ابرکوه، گفت: این مجتمع بین راهی با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال و در زیربنای ۵ هزار متر مربع احداث شده و به ارائه خدمات به مسافران خواهد پرداخت.
وی همچنین به افتتاح کانون فرهنگی تربیتی ویژه دانش آموزان و یک باب مدرسه خیری در این شهرستان اشاره و تصریح کرد: کانون فرهنگی تربیتی در زیربنای ۴۵۰ مترمربع و با هزینه کرد ۲۰ میلیارد ریال و مدرسه خیری در مساحت۹۰۰ متر مربع و با اعتبار ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.
استانداریزد در بخش دیگری از سخنانش از بهره برداری از یک واحد بزرگ تولید تخم مرغ در شهرستان ابرکوه خبرداد و گفت: این واحد علاوه بر تامین تخم مرغ مورد نیاز شهرستان قابلیت تامین بخشی از نیاز استان و شهرستان های اطراف را دارد.
دکتر طالبی افزود: در این سفر همچنین کلنگ احداث یک واحد صنعتی در حوزه تولید کاشی های منحصربفرد در کشور به زمین زده شد، همچنین سه زمین چمن مصنوعی واقع در روستاهای این شهرستان به بهره برداری رسید.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: در سفر امروز، از مناطق سیل زده شهرستان ابرکوه که به دلیل بارش های شدید باران دچار آسیب شده بودند، بازدید و از نزدیک در جریان روند تامین مسکن سیل زدگان قرار گرفتیم.
وی بازدید از طرح اقدام ملی مسکن این شهرستان را دیگر برنامه سفر خود به شهرستان ابرکوه عنوان و تصریح کرد: در جریان این بازدید تصمیماتی در راستای تسریع در روند اجرای پروژه اتخاذ شد.
استاندار یزد به اشاره به ضرورت حل مشکلات پیش روی تولیدکنندگان استان، اظهارداشت: در این راستا از چند واحد صنعتی در دست اجرا، که با مشکلاتی روبرو بودند، بازدید و مقرر شد پیگیری های لازم جهت تسریع در روند اجرای این واحدهای صنعتی انجام شود.
دکترطالبی در انتها خاطرنشان کرد: امیدواریم اجرای مجموعه این طرح ها و برنامه ها و نیز تکمیل طرح هایی که ظرف چندماه آینده در شهرستان ابرکوه صورت می‌گیرد، به توسعه و رونق هرچه بهتر شهرستان ابرکوه در حوزه های مختلف عمرانی، اجتماعی و اقتصادی کمک کند‌.

منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..