۳هزار و ۲۰۰ دیابتی در یزد زیر نظر طرح پزشک خانواده

no-thumbs

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده به مدت 10 سال در استان گفت: اکنون سه هزار و 200 نفر از افراد دیابتی جامعه روستایی این استان تحت کنترل و مراقبت پزشک خانواده قرار دارند.

به گزارش یزدی نیوزمحمد دریجانی در آیین یک دهه اجرای طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر افزود: همچنین شش هزار و ۵۸۰ بیمار فشار خونی و سه هزار و ۳۱۸ بیمار روانی تحت پوشش پزشک خانواده هستند.

وی اظهار کرد: : تنها را برون رفت دولت از مشکلات و هزینه های سنگین درمانی در کشور، اجرای طرح پزشک خانواده در تمامی سطوح درمانی در تمام نقاط کشور اعم از شهری و روستائی است.
دریجانی با اشاره به مشکلات و سختی استقرار و اجرای طرح پزشک خانواده در اوایل اجرای آن افزود : فعالیت تیم های سلامت را باید مورد تجلیل قرار دهیم چون آنها در سخت ترین شرایط اقلیمی و محیطی و دور از امکانات رفاهی ارائه خدمت می کنند که موجب اسایش و ارامش هموطنان در روستاها می شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم با اشاره به تعامل خوب و بی نظیر بیمه سلامت در اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده گفت: با توجه به این که امروز ۴۵درصد روستائیان اضافه وزن دارند ، فعالیت پزشکان خانواده باید به سمت پیشگیری و تغییر سبک زندگی مردم باشد و در آینده گام های موثری در این رابطه بردارند.
محمدرضا میرجلیلی با بیان اینکه متوسط جمعیت زیر پوشش هر پزشک خانواده دو هزار و ۱۰۵ نفر است از تیم های سلامت خواست در امر آموزش مردم تلاش نمایند تا با افزایش آگاهی و شناخت جمعیت تحت پوشش بیماریهای آنها کمتر شود.
در این مراسم از ۲۰ پزشک خانواده و ۱۸ ماما نمونه استان یزد تجلیل و قدردانی شد.
هم اکنون ۲۹۲ هزار و ۵۳۳ نفر در استان یزد بدون محاسبه افراد زیر پوشش بیمه همگانی تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
حدود ۲۲ درصد از افراد بالای ۲۲سال استان یزد در معرض شیوع بیماری دیابت قرار دارند.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..