رئیس کل دادگستری استان یزد:

۹۳ محکوم مالی مشمول کمک ستاد دیه در زندان‌های یزد به‌سر می‌برند

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: در حال حاضر ۹۳ محکوم مشمول کمک ستاد دیه استان در زندان‌های یزد به سر می‌برند که برای آزادی آنها بالغ بر ۸۴ میلیارد تومان نیاز است.

به گزارش یزدی نیوز، غلامعلی دهشیری در نشست هیئت امنای ستاد دیه استان یزد با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) در مورد مهربانی افراد به یکدیگر که باعث نزول رحمتی الهی است، اظهار داشت: یکی از مصداق‌های رحمت خداوند تشکیل ستادهای مردمی رسیدگی به امر دیه و کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد است که به همت شهید بزرگوار شهید لاجوردی تشکیل شد و تاکنون این فعالیت ادامه دارد.

وی با اشاره به آسیب‌های فردی و اجتماعی که بازداشت و زندانی کردن افراد برای جامعه و زندگی فرد و خانواده محکوم به همراه خواهد داشت، گفت: برای جلوگیری از این آسیب‌ها شاهد حمایت بنیاد تعاون زندانیان که در مورد اشتغال مددجویان فعالیت می‌کند، انجمن حمایت در راستای آسیب زدایی از خانواده مددجویان اقدام می‌کند و ستاد دیه که متولی امر در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد از زندانهاست هستیم که باید تمامی تلاش در حفظ وجهه مردمی بودن این ستاد انجام شود.

رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد، یکی از مهمترین راه‌های حفظ وجهه مردمی ستاد دیه حضور افراد برجسته و خیر در هیئت امناء این ستاد و برگزاری آیین‌ها و مراسم‌هایی به مناسبت‌های مختلف در راستای آزادی محکومان مالی و اعلام اخبار این عملکردها از رسانه‌ها به ویژه صدا و سیمای مرکز یزد برشمرد.

وی با اشاره کمک‌های مردم به ستاد دیه استان در شرایط کرونایی اجتماع گفت: این کمک‌های مردمی نشان از تدین، احتمام و توجه به مسئولیت اجتماعی دارد زیرا مردم درالعباده یزد دارای روحیه نوعدوستی و دینداری و کمک به همنوع هستند و سرنوشت دیگران را بسیار مهم می‌دانند.

رئیس کل دادگستری استان یزد ادامه داد: یکی از مهمترین دلایل گرفتاری و ورود افراد به زندان عدم آگاهی مردم از قوانین حاکم در جامعه و جهل نسبت به قانون است که برای حل این موضوع و مشکل نیازمند تشکیل کارگروهی متشکل از افراد متخصص در زمینه های قضایی و فرهنگی جهت اطلاع دقیق قوانین و فرهنگ سازی و آموزش های همگانی کلیه دستگاه ها به مردم هستیم تا بتوانیم شاهد کاهش ورود افراد به زندان باشیم.

دهشیری گفت: هم اکنون تعداد ۹۳ محکوم مشمول کمک ستاد دیه استان در زندان‌های یزد به سر می‌برند که برای آزادی آنها مبلغی بالغ بر ۸۴ میلیارد تومان نیاز است.

گفتنی است؛ در پایان این نشست پرونده ۹ مددجو محکوم مالی برای آزادی مورد بررسی اعضاء هیئت امناء قرار گرفته و زمینه آزادی این ۹ محکوم مالی از زندان‌های استان فراهم شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..