نقش موثر رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی در جلوگیری از تخلفات انتخاباتی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ابرکوه گفت: هدف از تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی، ارتقای اعتماد عمومی، افزایش مشارکت حداکثری مردم و از همه مهمتر صیانت از سلامت انتخابات است.

به گزارش یزدی نیوزمیثم رنجبر در جلسه شورای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی، نقش رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی را در این زمینه بسیار مهم دانست و بیان داشت: استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در حوزه فضای مجازی به منظور ارتقای آگاهی‌های عمومی مردم، تلاش در جهت جلوگیری از التهابات انتخاباتی، بحث‌های غیراخلاقی در جریان انتخابات و پیشگیری از بروز هرگونه جرم دیگر بسیار موثر است.

وی افزود: در خصوص اقدامات، فعالیت‌های انتخاباتی، پیش بینی آسیب‌ها و همچنین عناصر تهدید کننده انتخابات باید به صورت مداوم پایش و رصد فضای مجازی و حقیقی صورت گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه تصریح کرد: با انعکاس رسمی به موقع و به هنگام، اقدامات مجرمانه در رابطه با جرایم انتخاباتی به دستگاه‌ها و مراجع صالح، می‌توان شاهد برگزاری انتخابات در فضای آرام، سالم، رقابتی و با مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی بود.

رنجبر اظهار داشت: امید است انتخابات پیش رو به بهترین شکل و درکمال سلامت و قانونمندی با حضور حداکثری مردم موقعیت شناس و ولایتمدار انجام شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..