پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی با رشد فکری و فرهنگی نظام خانواده

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری استانداری یزد گفت: رشد فکری و فرهنگی در «نظام خانواده» رویکردی مهم و اساسی برای پیشگیری از بروز آسیب‌ها در جامعه است.

به گزارش یزدی نیوز اعظم کاظمی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد با اشاره به ضرورت توجه به آسیب های اجتماعی و حل ریشه ای مسائل و چالش های موجود، گفت: در صورت تحقق برابری های اجتماعی، اقتصادی، مالی، برطرف شدن نیاز‌های اصلی و اساسی یک فرد و رفاه خانواده، تقویت ارتباط عاطفی بین اعضای خانواده و برقراری ارتباط سالم بین خانواده ها و فرزندان و اهتمام خانواده ها در این راستا می توان از بروز آسیب های اجتماعی در افراد پیشگیری کنیم.
وی آسیب پذیری خانواده ها را مجالی برای پیدایش آسیب های اجتماعی دانست و اظهارداشت: ایجاد شکاف بین اعضای خانواده و عدم برخورداری والدین از مهارت‌های لازم برای رشد و ارتقای سطح فکری، فرهنگی و آموزشی فرزندان، بستر مساعدی را برای قرارگیری افراد در مسیر آسیب‌های اجتماعی ایجاد می کند.
کاظمی، تزلزل در بنیان خانواده را زنگ خطری برای بروز آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی عنوان و با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی گستره زیادی دارد، خاطرنشان کرد: آسیب‌های حوزه‌های اعتیاد، طلاق و … ، به عنوان آسیب‌های اصلی و اساسی مورد توجه قرار داشته و برای کاهش آن ها برنامه ریزی می شود، اما باید به این نکته توجه داشت که سرمنشا این آسیب‌ها که باعث بروز درگیری‌هایی در جامعه می‌شود، در «خانواده» است.
کاظمی با بیان اینکه شکل گیری رفتار‌ها درخانواده آغاز می‌شود، اظهارداشت: درصورتیکه خانواده، مهارت‌های لازم را آموزش دیده باشد از پیدایش بسیاری از آسیب‌ها پیشگیری شده و می توانند تاثیرگذاری بسیاری را در این فرآیند داشته باشند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: رشد فکری و فرهنگی در «نظام خانواده» مبنای اساسی برای پیشگیری از بروز آسیب‌ها در جامعه است.

منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..