امام جمعه بخش مرکزی یزد:

امام خمینی(ره) امام تحول خواهی اسلامی و الهی بود

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب و امام تحول بود و تحول در دنیا و نظام سلطنتی و تبدیل آن به نظام جمهوری اسلامی، بخشی از تحول خواهی اسلامی و الهی امام بود.

به گزارش یزدی نیوز، حجت الاسلام سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با تسلیت سالروز رحلت امام خمینی (ره)، شهدای واقعه ۱۵ خرداد و امام جعفرصادق (ع)، توجه به زندگی و نقش امام صادق (ع) در مکتب اسلام و اهل بیت به ویژه در ایام شهادت آن حضرت را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه امام در فرهنگ جامعه ما نقش های فراوانی اعم از تکوینی و تشریعی دارد، یکی از نقش های تشریعی و برجسته آن حضرت نقش هدایتی است.

وی افزود: هدایتی که امام راحل دارد در ابعاد گوناگون از جمله در مسائل اعتقادی، شرعی، اخلاقی و معرفتی و به طور کلی در مسائل مربوط به سعادت دنیا و آخرت بشر است.

مدرسی ادامه داد: امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب و امام تحول بودند، هم در حوزه های علمیه قبل از انقلاب تحول به وجود آوردند و هم در مسائل سیاسی، اجتماعی، تحول در جوانان و مفاهیمی چون صبر، ایثار و جهاد، امر به معروف و نهی از منکر موثر واقع شدند و اینها از مصادیق و نمونه های بارز تحولی است که حضرت امام ایجاد کردند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد، تحول در فقه، تحول در کلام، تحول در دنیا و نظام سلطنتی و تبدیل آن به نظام جمهوری اسلامی را نیز گوشه ای دیگر از این تحول خواهی اسلامی و الهی امام دانست.

وی ادامه داد: بر اساس روایات، حضور سیاسی در فرهنگ اسلامی چه رای بدهیم یا رای ندهیم یا معتقد به اسلام باشیم یا نباشیم، هر دو حالت در سیاست اثر دارد؛ رای ندادن هم یعنی رای دادن و اگر هم کسی بگوید اهل سیاست نیستم و کاری با آن ندارم در حقیقت دارد حرف سیاسی می‌زند و موضع گیری سیاسی می کند این در حالی است که ما در کشوری زندگی می کنیم که حضور در پای صندوق رای یا عدم حضور هر دو به معنای رای دادن است و گاهی رای می دهیم به نفع خودمان، به تغییر، به پیشرفت، به مدیریت کلان و گاهی هم با ترک این فعل در حقیقت داریم به ضرر خودمان و کشوری که در آن زندگی می کنیم، رای می دهیم.

مدرسی تصریح کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب؛ سیاست مثل هواست چه بخواهیم و چه نخواهیم داریم از آن استفاده می کنیم و نمی توانیم بگویم از سیاست دور هستیم.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..