امام جمعه موقت یزد:

منفی بافی و دلسرد کردن مردم از انتخابات بی‌تقوایی است

امام جمعه موقت یزد گفت: منفی بافی، آیه یاس خواندن و دلسرد کردن مردم از انتخابات بی‌تقوایی و به ضرر مردم و کشور و انقلاب است.

به گزارش یزدی نیوز، حجت‌الاسلام سیدناصر محمدی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با تاکید بر اینکه هرکس در هر شغلی که دارد، باید تقوا را رعایت کند، اظهار داشت: این روزها در آستانه انتخابات هستیم و مردم ما در برابر این رویداد مهم، دو دسته هستند؛ گروهی که انتخاب می‌کنند و گروهی که انتخاب می‌شوند، گروهی که رای می‌دهند و انتخاب می‌کنند و گروهی که رای می‌آورند و انتخاب می‌شوند.

وی افزود: هر دو گروه باید تقوا را بشناسند؛ انتخاب کنندگان باید تقوا داشته باشند و بدانند که رای ندادن ضد تقواست و رای دادن بر اساس لجبازی و تعصب نیز همین حکم را دارد بنابراین بررسی و رصد افراد ضروری است ضمن اینکه تهمت و تخریب نیز ضدتقوا است و باید از آن خودداری شود.

محمدی با بیان اینکه منفی بافی در مورد افراد داوطلب و انتخابات و آیه یأس خواندن، موجب دلسردی مردم است، تصریح کرد: عده‌ای در این شرایط به دنبال لجبازی و منفی بافی هستند که این به صلاح مردم و کشور نیست.

وی یادآور شد: کسانی که داوطلب شدند نیز باید تقوا داشته باشند و تقوای آنها این است که دروغ نگویند و برای چند رای بیشتر، ارزش‌ها را زیر سئوال نبرند و اسلام را لگدمال نکنند.

امام جمعه موقت یزد با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) عنوان کرد: امام حق بزرگی بر بشریت دارد زیرا ظلم ستیزی و استکبارستیزی را در عالم علم کرد و به مردم دنیا یاد داد که زیر بار ظلم و ابرقدرت‌ها نروند و با آنها مبارزه کنند و این حرف امام اثر کرد و در سراسر عالم، آزادگان جهان این سخن امام را شنیدند و استکبارستیزی آغاز شد.

وی یادآور شد: امام آزادی را فریاد زد که یکی از مصداق‌های آزادی، انتخابات است زیرا قبل از انقلاب، هرچه رضا خان و فرزندش می گفتند، همان قانون می‌شد و کسی با نظر و عقیده مردم کاری نداشت.

ناصری تاکید کرد: با انقلاب اسلامی، رای مردم ارزش پیدا کرد و ولله که برخی سخنان در مورد انتخاب افراد و نادیده گرفتن آرا مردم، کذب محض است.

امام جمعه موقت یزد با اشاره به سخن رهبری که فرمودند؛ رای مردم حق الناس است، افزود: این یعنی استقلال، آزادی و دموکراسی و امام خمینی (ره) نیز آزادی و ارزش گذاشتن به رای و نظر مردم را در دنیا فریاد زد.

وی تاکید کرد: امام راحل حق بزرگی بر گردن همه ملت‌های مسلمان و آزادگان جهان دارد زیرا امام، اسلام را از داخل مسجد به بازار آورد و اسلام را از حوزه های علمیه و کتاب‌ها به بطن جامعه آورد و اسلام را رمق داد و زنده کرد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..