رئیس کل دادگستری استان یزد:

لزوم هوشیاری در برابر اغواگرانی که تحریم انتخابات را کلید زدند

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: برخی با استفاده از فضای مجازی، تحریم انتخابات را کلید زده اند تا قهر مردم از صندوق‌های رأی را نمایش دهند اما مردم در برابر این اغواگران هوشیار هستند.

به گزارش یزدی نیوز، غلامعلی دهشیری،در نشست شورای معاونین دادگستری استان یزد اظهار داشت: انتخابات از ارکان مهم حاکمیت دینی و یک اصل بدیهی در نظام های مبتنی بر اراده و آراء مردم است که باید با حضور هوشمندانه مردم پای صندوق های رأی به انتخاب اصلح منجر شود.

وی، موضوع انتخابات در کشور را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد و گفت: انتخابات از بُعد سیاسی نشانه آگاهی، شور و شعور سیاسی مردم و تعلق خاطر آنان به سرنوشت خود، کشور و جامعه است که در حماسه حضور متجلی می شود.

وی، انتخابات را از بُعد ملی نیز حائز اهمیت ذکر کرد و بیان داشت: استحکام نظام، اقتدار ملی، شوکت سیاسی این کشور با اراده مردم گره خورده است که در پای صندوق های رأی به نمایش گذاشته می شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد، یکی دیکر از ابعاد مهم انتخابات را تأثیر بر امور اقتصادی و معیشتی دانست و افزود: برنامه ریزی بر ظرفیت های داخلی، بی اثر کردن تحریم های ظالمانه و بازگرداندن اقتدار نظام در پیوندهای بین المللی همه از ارکان مهم کشور است که به انتخاب اصلح با اراده مردم بستگی دارد.

وی از انتخابات به عنوان تکلیف شرعی، اخلاقی و اجتماعی هر ایرانی یاد کرد و گفت: به لحاظ اثرگذاری هر رأی بر انتخاب یک فرد اصلح که بتواند مشکلات مردم را رفع و چرخ اشتغال و تولید را به گردش درآورده و تنگناهای معیشتی را کاهش دهد، هر فرد در برابر کل مردم مسئول است.

دهشیری به اقبال مردم به سمت فضای مجازی اشاره کرد و ابراز داشت: برخی با استفاده از فضای مجازی، تحریم انتخابات را کلید زده اند تا قهر مردم از صندوق های رأی را نمایش دهند و این درحالی است که نارضایتی مردم از ناکارآمدی، مشکلات اقتصادی و تنگناهای معیشتی است که در سنوات اخیر حاکم شده است.

وی عنوان کرد: رفع مشکلات کشور نیازمند یک مدیریت و عزم جدی و تفکر انقلابی است که با استفاده از ظرفیت های بی بدیل این کشور، آرامش، توسعه و رونق را برای مردم این سرزمین به ارمغان بیاورد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..