احتمال آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی استان یزد

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری اشکذر: مانور اطفای حریق جنگل‌های دست کاشت با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و دستگاه‌های عضو مدیریت بحران اشکذر برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز، زارع سروی گفت: هدف از برگزاری این مانور، سنجیدن میزان آمادگی دستگاه‌ها و تجهیزات در زمان وقوع آتش سوزی در جنگل‌های دست کاشت است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد هم اظهار داشت: با توجه به خشکسالی و کمبود بارش در سال آبی جاری امکان وقوع آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی به ویژه جنگل‌های دست کاشت را دو چندان کرده است.

آخوندی با بیان اینکه در یک دهه اخیر یک آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان اشکذر اتفاق افتاده است، افزود: این آتش سوزی با آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان به خوبی مهار شد.

وی تاکید کرد: اشکذر یکی از شهرستان‌های استان با وسعت جنگل دست کاشت زیاد است که موضوع اطفای حریق عرصه‌های منابع طبیعی در آن باید به خوبی مدیریت و برنامه ریزی شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: تامین اعتبار از سوی اداره کل استان و فرمانداری و از محل مسئولیت اجتماعی صنایع شهرستان برای تامین تجهیزات مورد نیاز مقابله با بحران‌ها به ویژه اطفای حریق عرصه‌های منابع طبیعی موضوع دیگری بود که در این مانور مورد تاکید قرار گرفت.

آخوندی هدف از برگزاری این مانور‌های اطفای حریق در مناطق مختلف را مدیریت و برنامه ریزی برای مقابله با آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی استان عنوان کرد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..