سند دار شدن ۲۰۰ رقبه از موقوفات استان یزد

رئیس اداره حقوقی ثبتی اوقاف و امور خیریه استان یزد: ۲۰۰ رقبه از موقوفات استان یزد در سال جاری سند دار شدند.

به گزارش یزدی نیوز، سعید جعفری پور در خصوص سند دار کردن موقوفات استان یزد گفت: بر اساس توافقنامه سازمان اوقاف و سازمان ثبت و اسناد کشور تعداد ۱۵۲ رقبه موقوفه برای اولین با سند اولیه صادر و ۴۸ رقبه موقوفه نیز تعویض سند شده که مساحت اسناد صادر شده قریب به ۱۵۵ هزار مترمربع است.

وی افزود: ارزش ریالی رقباتی که سند‌های آن صادر شده قریب به ۷۷۰ میلیارد ریال است. در سال‌های گذشته با تلاش‌های صورت گرفته بیش از ۱۰ هزار سند مالکیت صادر شد.

رئیس اداره حقوقی ثبتی اوقاف استان ادامه داد: در استان یزد قریب به ۴۵ هزار رقبه وجود دارد که از این تعداد ۷۰ درصد آن کابری کشاورزی دارد.

جعفری پور تصریح کرد: با توجه به مشخص نبودن حدود برخی موقوفات و مشکلات عدیده‌ای که در این عرصه وجود دارد، اولویت اصلی اوقاف سند دار کردن موقوفات در راستای کوتاه کردن دست سود جویان است.

وی شناسنامه دار کردن و تثبیت مالکیت موقوفات را یکی دیگر از مهمترین برنامه‌های سازمان اوقاف دانست و گفت: با پیگیری‌های انجام شده توسط کارشناسان حقوقی و ثبتی این اداره کل و شهرستان‌های تابعه، تا پایان سال جاری بیش از ۵۰۰ سند دیگر صادر خواهد شد.

جعفری پور از تشکیل کارگروه ویژه‌ای با همکاری اوقاف و سازمان ثبت اسناد استان خبر داد و اظهار داشت: تعدادی از رقبات موقوفات توسط این کارگروه در سال جاری نقشه برداری و در سامانه کاداستر ثبت می‌شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..