شهردار یزد:

۳۵ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری استاندارد در شهر دوچرخه‌ها احداث شد

شهردار یزد از احداث ۳۵ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری استاندارد در یزد خبر داد و گفت: امیدواریم ضمن کاهش آلایندگی هوا بتوانیم برند شهر دوچرخه‌ها را برای یزد احیا کنیم.

به گزارش یزدی نیوز، جمال الدین عزیزی بندرآبادی، در دومین نشست مسئولان و نهادهای حامی محیط زیست شهری یزد با اشاره به موضوع مهم جمع آوری و ساماندهی نخاله‌های ساختمانی اظهار داشت: این مهم سال‌ها در یزد مورد بی توجهی قرار گرفته اما اکنون با تعامل دستگاه‌های متولی امر به نتیجه رسیده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر پسماندها و نخاله های ساختمانی در محل مشخصی در حومه شهر به صورت کنترل شده دفن می شود.

شهردار یزد ادامه داد: در حال حاضر نخاله های ساختمانی یزد با کد هویتی حمل و نقل ساماندهی شده و از تخلیه پراکنده آن جلوگیری می شود که در این راستا رانندگان حمل و نقل خاک و نخاله‌های ساختمانی نیز ساماندهی شده اند و رانندگان فاقد کد هویتی اجازه حمل نخاله های ساختمانی را ندارند.

وی در مورد تلاش‌های انجام شده برای کاهش آلایندگی شهری نیز بیان کرد: یکی از اقدامات انجام شده، استفاده از دوچرخه به جای خودرو است که در حوزه زیرساختی این مهم اقدامات موثری از جمله احداث ۳۵ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری استاندارد انجام شده است.

شهردار یزد اظهار امیدواری کرد: امیدواریم با حرکت در مسیر پیاده محوری و دوچرخه سواری، بتوانیم برند شهر دوچرخه ها را برای یزد احیا کنیم.

عزیزی، جمع آوری زباله‌ها را نیز گامی در این مسیر خواند و افزود: در این راستا خط پردازش پیشرفته زباله در یزد راه اندازی شده و این مهم در مرحله عملیاتی قرار گرفته و با احداث این خط، زباله ها به صورت مکانیزه تفکیک می شوند.

شهردار یزد در مورد ساماندهی سگ‌های بی‌پناه نیز عنوان کرد: در فاز اول کار جمع آوری و ساماندهی این سگ‌ها انجام شده و امیدواریم در آینده، کمترین اذیت و آزار را از ناحیه این حیوانات در سطح شهر داشته باشیم.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..