معاون فرهنگی شهردار یزد:

شهر جهانی یزد با زبان هنر معرفی می‌شود

معاون فرهنگی شهردار یزد با اشاره به اثرگذاری بالای زبان هنر گفت: در تلاش هستیم از ابزارهای هنری برای معرفی شهر جهانی یزد استفاده کنیم.

به گزارش یزدی نیوز، عباس ملازینلی در بازدید از مراحل فیلمبرداری فیلم سینمایی «راننده و پیانیست» که در یزد در حال فیلمبرداری است، اظهار داشت: شورای شهر، شهرداری و سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد، برای تاثیرگذاری فرهنگی و شناساندن هرچه بیشتر یزد در مجامع جهانی، به کانال‌های ارتباطی از جمله رسانه های اجتماعی، تئاتر و سینما متوسل شده است.

وی افزود: یکی از کارگردان های یزدی با تجربه بین المللی انتخاب شده و اساسی ترین و بهترین فیلمنامه ای که توسط وی ارائه شد را مورد حمایت قرار دادیم.

ملازینلی بیان کرد: ساخت این فیلم با عنوان «راننده و پیانیست» که به موضوعات مختلف یزد و فرهنگ غنی و تاریخی آن می پردازد، در شهر یزد کلید خورده و امیدواریم این فیلم به جشنواره فیلم فجر راه یابد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد ادامه داد: سینما زبان مشترک همه اقوام و ملتها و بهترین ابزار برای شناساندن میراث ملموس و ناملموس و جاذبه ها و ظرفیت های شهر جهانی یزد به جهانیان است.

ونوس عامری، عضو شورای شهر یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: یکی از بهترین زبان های معرفی یک فرهنگ، زبان هنر است و سینما یکی از پرمخاطب ترین و بهترین شاخه های هنر است، به همین دلیل از هنرمندان و کارگردانان برجسته دعوت شد تا درباره یزد فیلمی ساخته شود تا بتوانیم آن را به ایرانیان و جهانیان معرفی کنیم و علی زمانی، یکی از کارگردان های یزدی با ارائه یک طرح خوب و کارشناسی شده، مورد استقبال شورای شهر قرار گرفت.

وی تاکید کرد: به این ترتیب قرار شد، شورای شهر بخشی از بودجه فرهنگی را به این فیلم که حال و هوای شهر یزد را به تصویرمی کشد و فرهنگ و تاریخ را تا ابتدای قرن حاضر به نمایش می گذارد، اختصاص داد.

علی زمانی، کارگردان فیلم «راننده و پیانیست» بیان کرد: این فیلم قرار است که شهر یزد را به بهترین و زیباترین شکل به ایرانیان و گردشگران خارجی به نمایش بگذارد.

وی اضافه کرد: ساخت این فیلم از ۳۱ اردیبهشت ماه شروع شده و ۴۰ روز ادامه دارد، این فیلم سینمایی پخش سینمایی دارد و در پلتفرم‌های اینترنتی نمایش داده می شود و ممکن است به جشنواره های داخلی مثل فیلم فجر یا خارجی راه یابد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..