معاون شهردار یزد:

مدرن‌ترین خط پردازش زباله کشور در یزد راه‌اندازی می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری یزد با اشاره به اینکه سرانه روزانه تولید زباله در یزد ۶۰۰گرم است، گفت: به منظور ساماندهی این حجم زباله، مدرن‌ترین خط پردازش زباله کشور در یزد راه اندازی می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز جعفر امین مقدم در دومین نشست مسئولان و نهادهای حامی محیط زیست شهری که در بوستان طوبی برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر در یزد هر نفر روزانه ۶۰۰ گرم زباله تولید می کند که ۳۰ درصد این زباله ها خشک و نیازمند ساماندهی است.

وی عنوان کرد: به منظور ساماندهی این حجم زباله، مدرن ترین خط پردازش زباله کشور در یزد راه اندازی می شود که این خط ظرفیت پردازش ۳۰۰ تن زباله در هر شیفت کاری را داراست.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، امیدواریم این خط در مردادماه سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

امین مقدم اظهار داشت: پیش‌بینی می شود با راه اندازی این خط، ظرف سه سال آینده دیگر با پدیده ای با عنوان دفن زباله روبرو نباشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از طراحی نرم افزار جمع آوری پسماندهای خشک خبر داد و بیان کرد: در این نرم افزار، کیف پولی طراحی شده که قابلیت هزینه‌کرد در شبکه شتاب یا شبکه گسترده فروشگاه‌های شهری را داشته باشد.

امین مقدم در بخش دیگری از سخنان خود از تخصیص اعتبار مناسب به طرح جداسازی آب شرب در حوزه فضای سبز شهری خبر داد و گفت: برای نگهداری درختان با روش علمی نیز اقدام به شناسنامه دار کردن درختان شده است.

وی همچنین به تشریح اقدامات انجام شده در حوزه نورپردازی بافت تاریخی، جمع آوری پسماندها در بافت تاریخی و … پرداخت و افزود: یزد شهر میراث جهانی است و باید در اندیشه ایجاد استانداردهای بین‌المللی در حوزه محیط زیست شهری و معرفی آن به جهانیان و گردشگران بود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..