مدیرکل محیط زیست استان یزد:

امکان پایش ۸۰ درصد صنایع محور یزد به عقدا فراهم شد

مدیرکل محیط زیست استان یزد از فراهم شدن امکان پایش ۸۰ درصد صنایع محور یزد – عقدا با راه اندازی مجهزترین مرکز پایش زیست محیطی کشور در یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، نیره پورملائی در دومین نشست مسئولان و نهادهای حامی محیط زیست شهری با بیان اینکه صنعت یکی از مهمترین محورهای محیط زیست است، اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم در حوزه محیط زیست، جلوگیری از ایجاد واحدهای صنعتی سنگین در محور مهریز به عقدا است و واحدهای سنگین به پهنه های جدید هدایت می شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ واحد جدیدی در این پهنه مجوز نمی گیرد، افزود: در محور مهریز – عقدا نیز واحدهای آلاینده متخلف شناسایی و تحت پیگیرد قانونی قرار می گیرند.

پورملائی با اشاره به راه اندازی مجهزترین مرکز پایش زیست محیط کشور در یزد عنوان کرد: با راه اندازی این سامانه، امکان نظارت بر ۸۰ درصد صنایع این محور فراهم شده است.

مدیرکل محیط زیست استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه درآمد حاصل از نظارت بر واحدهای صنعتی باید در زمینه بهداشت و محیط زیست شهری هزینه شود، تصریح کرد: تا پایان سال جاری جهش قابل توجه وصول عوارض آلایندگی در یزد را شاهد خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از راه اندازی پویش فعالان محیط زیست با عنوان «پوسماند» در استان یزد خبر داد و گفت: این طرح نقش مهمی در کاهش شیرابه زباله ها ایفا کرده است.

پورملائی عنوان کرد: در این پویش پوست میوه ها در یک فضای باز خشک شده و سپس به شهرداری تحویل می شود و در نهایت برای مصارف دامداری ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..