رئیس کل د ادگستری استان یزد:

سامانه ارزیابی کارکنان دادگستری یزد طراحی شد

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: با تلاش معاونت منابع انسانی دادگستری استان یزد، سامانه ارزشیابی کارکنان، تحت وب در دادگستری استان یزد طراحی و رونمایی شد.

به گزارش یزدی نیوز، غلامعلی دهشیری در نشست شورای معاونین دادگستری استان یزد، بر استفاده از تخصص و تعهد نیروهای خلاق و کارآمد دستگاه قضایی تأکید کرد و اظهار داشت: ارتقاء کمی و کیفی فعالیت های هر دستگاه در گرو وجود منابع انسانی خلاق، مبتکر و کارآمد است.

وی، طراحی و آماده سازی سامانه ارزشیابی کارکنان تحت وب را یکی از مهمترین اقدامات دستگاه قضایی استان ذکر کرد و بیان داشت: این اقدام هم در راستای استفاده از ظرفیت و استعداد نیروی انسانی خلاق انجام شده است و با به روز رسانی پارامترهای تعریف شده در ارزشیابی، می تواند انگیزه کارکنان را برای بهبود عملکرد و افزایش بهره وری ارتقاء دهد.

معاون منابع انسانی دادگستری در این نشست در توضیح سامانه طراحی شده، اظهار داشت: اولین حُسن این سامانه، حذف کاغذ و صرفه جویی در هزینه هاست که صورت می گیرد.

حسین دهقانی فیروزآبادی افزود: ارزیابی دقیق تر کارکنان از دیگر محاسن این سامانه است که می تواند با تعریف دوره های ماهانه یا فصلی ارزیابی ها را دقیق تر انجام داد.

وی یادآور شد: در گذشته ارزشیابی کارکنان در ماه های انتهایی سال صورت می گرفت و مدیران بر اساس ذهنیت خود در ماه های پایانی سال، کارمندان تحت امر خویش را ارزیابی می کردند که این مسئله بعضاً با حواشی نیز روربرو بود.

دهقانی فیروزآبادی، هدف از ارزشیابی کارکنان را ایجاد یک رقابت سالم برای بهبود کیفیت خدماتشان و ایجاد زمینه ای برای شناسایی و رفع مشکلات و موانع کار و تقویت نقاط قوت برشمرد و گفت: در روش جدید که توسط مهندسان مجموعه فناوری اطلاعات دادگستری طراحی و اجرا شده است می توان بازه ارزشیابی را ماهانه تعریف کرد تا هر کارمند در طول سال مشکلات خود را بشناسد و در جهت رفع آن اقدام نماید.

وی یادآور شد: تلاش گسترده ای صورت گرفت تا در صورت تأمین امنیت این برنامه با اجرا از روی گوشی و یا سایت وقت گرانبهای مدیران در ساعت اداری گرفته نشود و بتوانند از طریق وب و یا نرم افزار های موبایلی کارمندان تحت امر را در ساعات غیر اداری مورد ارازیابی قرار دهند.

دهقانی فیروزآبادی افزود: در طراحی این سامانه علاوه بر استفاده از تکنولوژی های روز، سعی بر آن شد تا جدیدترین شاخص‌های ارزیابی کیفی کارکنان بر اساس مطالعات جدید مورد استفاده قرار گیرد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..