به منظور ارائه خدمات پیش بیمارستانی؛

سامانه امدادخواهی ناشنوایان در یزد رونمایی شد

رئیس سازمان اورژانس استان یزد از راه‌اندازی سامانه ارتباطی امدادخواهی ناشنوایان برای درخواست خدمات فوریت‌های پزشکی در استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز احمد دهقان،  در مراسم رونمائی از سامانه امدادخواهی ناشنوایان استان یزد اظهار داشت: دسترسی به خدمات اورژانس پیش بیمارستانی برای همه افراد جامعه امری بسیار ضروری است که متأسفانه در این زمینه برخی از گروه‌های جامعه مغفول مانده‌اند.

وی افزود: یکی از این گروه‌ها، افراد ناشنوا و کم شنوا هستند که به دلیل عدم امکان برقراری تماس تلفنی صوتی با مرکز پیام ۱۱۵ برای امدادخواهی دچار مشکل هستند.

رئیس سازمان اورژانس استان یزد عنوان کرد: به همین دلیل سامانه امدادخواهی ناشنوایان با پیش شماره ۱۰۰۰۱۱۵۱۰۰۰۱۱۵ در نظر گرفته شده که بتوانند از طریق این شماره، امدادخواهی خود را با ارسال پیامک اعلام کنند.

دهقان بیان کرد: بلافاصله پس از دریافت درخواست کمک از سوی ناشنوایان، آمبولانس توسط واحد دیسپچ برای مددجویان اعزام می شود.

وی افزود: ۱۷۹۰ شماره موبایل در سامانه امدادخواهی ناشنوایان ثبت شده و افراد ناشنوا و کم شنوا از طریق شماره‌های معرفی شده توسط بهزیستی می توانند در صورت بروز فوریت‌های پزشکی، امدادخواهی خود را ثبت کنند.

رئیس سازمان اورژانس استان یزد اضافه کرد: اورژانس پیش بیمارستانی استان یزد برای رفع نیاز تمام امداد خواهان دچار معلولیت به دنبال راهکارهای عملی است تا هیچ گروهی در جامعه برای استفاده از خدمات رایگان اورژانس ۱۱۵ با مشکل مواجه نباشند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..