امام جمعه یزد:

دشمن معیشت مردم را به بهانه دلسردی آنها از انقلاب تبدیل کرده است

امام جمعه یزد گفت: دشمنان مشکلات معیشتی مردم را به بهانه دلسردی آنها از انقلاب تبدیل کرده‌اند و برای کمرنگ کردن مشارکت مردم در انتخابات از آن سوء استفاده می کنند.

به گزارش یزدی نیوز، آیت الله محمدرضا ناصری،  در جمع اعضای کمیته‌های ستاد تبلیغات شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان یزد با تاکید بر لزوم مطالعه دقیق رهنمودهای رهبری اظهار داشت: این رهنمودها باید به یک منشور تبدیل شود و چراغ راه و دستور کار داوطلبان، مردم و حامیان داوطلبان باشد.

وی عنوان کرد: یکی از موارد ضروری که در انتخابات باید برای جذب مردم مدنظر داشته باشیم، تبیین مسائل انقلاب است.

ناصری بیان کرد: برخی به ظاهر کارشناسان گاهی در رسانه‌ها به نحوی صحبت می‌کنند که تمام حرکت‌ها و پیشرفت‌های کشور و نظام و انقلاب را زیر سئوال می‌برند در حالی که کشور ما به رغم این همه تحریم و جنگ و مشکلات، پیشرفت‌های جدی داشته است.

امام جمعه یزد ادامه داد: معیشت مردم بسیار حائز اهمیت است و دشمنان نیز این موضوع را به شکل ویژه مدنظر قرار داده اند و برای بدبین کردن مردم به نظام و انقلاب، روی آن مانور می دهند بنابراین باید این دستاوردها اعلام شود تا مردم مطلع شوند.

وی با اشاره به روایتی که امام حسن عسکری (ع) از امام سجاد (ع) نقل کرده است، افزود: خداوند به موسی فرمود؛ «یا موسی حببنی الی خلقی و حبب خلقی الی» یعنی ای موسی محبت مردم را به من جذب کن و محبت من را نیز به مردم ابلاغ کن، حضرت موسی روش این کار را جویا شد و خداوند برشمردن نعمت‌ها برای بندگان و آگاه کردن آنها در مورد نعمات را مطرح کرد.

ناصری تصریح کرد: اینکه خدا در اوج بی‌نیازی چنین مطالبه‌ای از پیامبر خود دارد، کار عجیبی است و امروز باید در دستور کار ما قرار گیرد و باید در رفتار و برنامه های خود، دل مردم را به دست بیاوریم و محبت مردم را نسبت به خدا، ولایت، انقلاب و رهبری برانگیزیم.

نعمات و دستاوردهای انقلاب برای مردم تبیین شود

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد تاکید کرد: باید خدمات و نعمات انقلاب و شهدا را به مردم گوشزد کنیم و حتی اکنون در فضای انتخابات به جای خطابه‌هایی در وصف کارآمدی یا ناکارآمدی افراد، باید به شرح خدمات انقلاب بپردازیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه معیشت مسئله بسیار مهمی است و در باب تامین آن آیات و روایات فراوانی وجود دارد اما نباید اولویت اول ما باشد، افزود: اگر معیشت اولویت اول باشد، هرگاه با لطمه مواجه شود، دین و دنیا و انقلاب و کشور و آخرت تحت تاثیر قرار می‌گیرد و لطمه می خورد.

ناصری تاکید کرد: حفظ کرامت انسانی و حفظ عزت انسان‌ها باید دغدغه اصلی همه ما باشد و در کنار معیشت این مسائل نیز مدنظر قرار گیرد.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه سخنان امام خمینی (ره) و رهبری و آرمان‌های انقلاب باید در این ایام برای مردم تبیین شود، افزود: دشمنان و معاندان نباید از مشکلات معیشتی مردم سوء استفاده کنند و از این موضوع به عنوان سند ناکارآمدی انقلاب و نظام بهره بگیرند زیرا دستاورد بزرگ انقلاب، امنیت و عزت و اقتدار کشور است و دشمن در این زمینه فریب‌کاری می‌کند.

وی تصریح کرد: باید دشمنی دشمنان را نیز برای مردم بیان کنیم تا مردم بدانند دشمنان ما در همه دوره‌ها بدخواه ما بوده‌اند و در زمان به ظاهر دوستی با کشور ما نیز در حال غارت و چپاول کشور بودند.

دشمن با بهانه‌های مادی به دنبال دور کردن مردم از نظام و ولایت است

ناصری ادامه داد: دشمنان امروز به بهانه های مادی می خواهند ما را از رهبری و انقلاب و نظام دور کرده و به اهداف و برنامه های خود نزدیک کنند که باید در این زمینه به مردم آگاهی‌های لازم را بدهیم.

وی بر استفاده از ظرفیت‌های مردم، دانشجویان، دانش آموزان و اقشار مختلف تاکید کرد و گفت: مردم باید انتخابات را از آن خود بدانند و مشارکت جدی در انتخابات داشته باشند زیرا دشمن سرمایه گذاری بسیاری برای نا امید کردن مردم نسبت به نظام و انقلاب کرده است.

ناصری تصریح کرد: مردم باید امیدوار باشند و باید احساس کنند که در سرنوشت کشور خود اثرگذار هستند اما داوطلبان به نحوی وعده و وعید ندهند که توقعات را بالا ببرند و در حد توان و ظرفیت خود و کشور به مردم قول بدهند.

وی تاکید کرد: کار همه باید در راه رضای خدا باشد و همه برای مردم و به عنوان یک تکلیف وارد عمل شوند و نسبت به انقلاب، اسلام، شهدا، مردم و کشور احساس مسئولیت کنند و در این شرایط است که دشمن از توطئه های خود دست می کشد.

لزوم استفاده از شیوه‌های درست برای دعوت مردم به پای صندوق‌های رای

دبیر جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی استان یزد نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت ستاد ایران ما از دو ماه گذشته قالب پویش مردمی حضور، اظهار داشت: پس از تایید کاندیداها توسط شورای نگهبان، ستادهای مردمی ایران ما در یزد راه اندازی شد و اکنون با هدف بهره گیری از نظرات و رهنمودهای علما، فرهیختگان، نخبگان علمی، فرهنگی و ورزشی، با آنها دیدار و گفتگو می کنیم.

محمدرضا رجایی عنوان کرد: متاسفانه به دلیل عملکرد ضعیف دولتمردان طی هشت سال گذشته همچنین دولت های قبل، شاهد انباشت مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستیم که این مشکلات تا حدی باعث ایجاد دلسردی و نا امیدی در جامعه شده که نیاز به ارائه برنامه های جدی در راستای عبور از این مشکلات توسط داوطلبان، نخبگان و صاحب نظران و هواداران آنها با هدف ایجاد امید و کارآفرینی و رونق و شکوفایی اقتصادی است.

قائم مقام ستاد مرکزی شانا و رئیس ستاد مردمی ایران ما شهرستان یزد نیز در این دیدار به بحث جذب حداکثری مردم پای صندوق های رای و ایجاد دولت قوی و ایران قوی پرداخت و در خصوص لیست شورای شهرستان یزد و توانایی آنها پرداخت.

حسین حداد عنوان کرد: لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان یزد شامل یک نفر از روحانیون، دو نفر از بانوان، سه نفر از جوانان و پنج نفر از پیشکسوتان است که با شعار «دارالعباده الگوی ایرانی و فرصت جهانی» وارد رقابت انتخاباتی می شوند.

گفتنی است؛ در ادامه این نشست اعضای هر یک از کمیته های ستاد تبلیغاتی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان یزد به ارائه نظرات و برنامه‌های خود پرداختند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..