مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان استان یزد:

زنان فاقد بیمه یزد زیرپوشش بیمه روستاییان قرار می‌گیرند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان استان یزد از ارائه خدمات ویژه به جامعه بانوان فاقد بیمه استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، حسن ابراهیمی در نشست خبری که در حاشیه نشست آنلاین مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر کشور برگزار شد، با اشاره به برنامه های این صندوق در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: با توجه به اینکه ضریب پوشش جامعه روستایی در استان یزد بالاتر از میانگین کشوری است، تمرکز استان یزد در سال ۱۴۰۰ بر پوشش جامعه بانوان، بسیجیان و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت است.

وی عنوان کرد: بر این اساس، زنان، بسیجیان و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر که فاقد پوشش بیمه ای هستند، می توانند با مراجعه به دفاتر کارگزاری بیمه روستاییان، زیرپوشش این صندوق قرار بگیرند.

ابراهیمی بیان کرد: امسال همچنین تبدیل وضعیت بیمه شدگان غیرفعال به فعال را به شکل ویژه پیگیری می کنیم و تلاش ما این است که ۴۰ درصد بیمه شدگان غیرفعال را تا پایان سال فعال کنیم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان استان یزد یادآور شد: امسال همچنین تمامی افرادی که از تسهیلات اشتغال روستایی استفاده می کنند، می توانند به عضویت این صندوق درآیند و از خدمات بیمه ای آن استفاده کنند.

ابراهیمی تصریح کرد: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت استان یزد را جامعه بانوان تشکیل می دهند و بیشتر آنها نیز فاقد بیمه هستند، از آنها دعوت می شود به عضویت این صندوق درآیند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ساکنان روستاها یا مناطق عشایری، کشاورزان، دامداران و همه فعالان بخش کشاورزی ساکن شهر و روستا، رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری ساکن در روستاها، مناطق عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، همه شاغلان حوزه های صنایع دستی، بوم گردی، قالیچه و قالی بافان شهری و روستایی، کارشناسان سازمان نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و اعضای نظام دامپزشکی، فعالان صید و صیادی و حوزه آبزی پروری شهری و روستایی، محصلان و دانشجویان ۱۸ سال به بالا و بانوان خانه دار و سرپرست خانوار ساکن در روساها، مناطق عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت می توانند به عضویت این صندوق درآیند.

۹۲ هزار بیمه شده غیرفعال در کشور فعال شدند

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور نیز در نشست آنلاین با خبرنگاران سراسر کشور به مناسبت سالروز تاسیس این صندوق اظهار داشت: هر چه پوشش بیمه ای در کشور گسترده‌تر شود، نشان از پیشرفت مسائل اجتماعی در کشور دارد و این امر برای جامعه آسودگی خاطر ایجاد می کند.

علی شیرکانی عنوان کرد: مجموعه بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر فراتر رفته و یک میلیون ۵۰۰ هزار نفر بیمه خود را دوباره فعال کرده اند.

وی همچنین از فعالیت هزار و ۸۰۰ کارگزاری بیمه روستاییان در سراسر کشور خبر داد و اظهار د اشت: بیشترین میزان تعداد بیمه شده فعال معادل ۲۳۶ هزار نفر مربوط به سال ۹۹ بوده است.

شیرکانی همچنین از اجرای طرح یک میلیون و ۴۰۰ هزار تا ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در قالب این طرح که از چندی پیش آغاز شده، ۹۲ هزار بیمه شده غیرفعال، فعال شدند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..