کمیته حقوقی و قضایی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تشکیل میشود

استاندار یزد با اشاره به توجه و اراده موجود در ستادملی تسهیل و رفع موانع تولید، جهت حمایت از مصوبات کارگروه تسهیل استان ها، خاطرنشان کرد: به منظور حمایت حقوقی و قضایی از مصوبات، کمیته حقوقی و قضایی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با مسئولیت خانه صنعت، معدن و تجارت تشکیل خواهد شد.

به گزارش یزدی نیوز دکتر طالبی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور دکتر جلال الدین محمودی؛ رییس کمیته حقوقی و قضایی ستاد تسهیل کشور، پیمان پورنصیری؛ عضو کمیته تامین اجتماعی ستاد تسهیل کل کشور، حمید رحمان سالاری؛ نایب رییس دوم کمیسیون حقوقی قضائی خانه صمت ایران و جمعی از مسئولین استانی در سالن کوثر استانداری برگزارشد، به رویکرد ماه های اخیر ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید در حوزه تفویض اختیار به استان ها و حرکت منسجم در جهت تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: این تصمیم ها در تقویت کارگروه تسهیل استان و حمایت و همراهی بهتر از تولیدکنندگان و بخش تولید استان بسیار موثر بوده است.
وی در ادامه ضمن قدردانی از همراهی و همکاری دستگاه های دولتی و بخش خصوصی استان در پیشبرد برنامه های این حوزه، اظهارداشت: علی رغم وجود مسائل و مشکلاتی که شرایط بر ما تحمیل می کند، بخش خصوصی و دولتی استان در دو سوی میز قرار نمی گیرند بلکه در کنار یکدیگر و در یک راستا کار می کنند.
استاندار یزد به توجه و اراده موجود در ستادملی تسهیل و رفع موانع تولید، جهت حمایت از مصوبات کارگروه تسهیل استان ها اشاره و خاطرنشان کرد: به منظور حمایت حقوقی و قضایی از مصوبات، کمیته حقوقی و قضایی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با مسئولیت خانه صنعت، معدن و تجارت تشکیل خواهد شد.
دکتر طالبی ادامه داد: این کمیته با پایش و ارزیابی دستورالعمل ها، آیین نامه ها و مقررات دستگاه ها، به احصاء قوانین مزاحم تولید پرداخته و پس از آن پیشنهادات اصلاحی جهت حل موانع پیش روی تولید در استان و کشور، به ستاد ارائه خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به مصوبه ای پیرامون یکی از مشکلات اتاق معدن استان اشاره و بر پیگیری مجدد این مصوبه و بهره گیری از همراهی سازمان های ملی درخصوص چنین مصوباتی، تاکید کرد.
استانداریزد همچنین به فعالیت های انجام شده جهت تشویق و ترغیب بخش خصوصی به سرمایه گذاری در داخل استان یزد اشاره کرد و گفت: در این راستا تفاهم نامه ای با محوریت وزارت صمت، با مجموعه چادرملو منعقد شد که خوشبختانه در بخش صدور مجوزها اقدامات خوبی در استان انجام شده و امیدواریم در مراحل اجرا، کار به سرعت دنبال شود.
دکتر طالبی در انتها تصریح کرد: در شهرستان بافق نیز برای سرمایه گذاری کنسرسیوم نوظهور تفاهم نامه ای امضا شد که انتظار می رود وزارت صمت و دستگاه های استانی، در روند صدور مجوز تسریع کنند.

منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..