تبلیغات در فضای مجازی تابع قانون تبلیغات انتخابات/ ۹۶۶ صندوق برای جمع آوری آرای مردمی در استان یزد پیش بینی شده است

دبیر ستاد انتخابات استان یزد گفت: انتظار می رود افرادی که برای حضور در شوراهای شهر و روستا و قانونگذاری در پارلمان های محلی اعلام آمادگی کرده اند مر قانون عمل کرده و فعالیت خود را با تخلف و امور خلاف قانون آغاز نکنند.

به گزارش یزدی نیوز، محمدعلی شاه حسینی، دبیر ستاد انتخابات استان یزد با بیان اینکه قانون و زمان آغاز تبلیغات انتخابات شوراها با ریاست جمهوری متفاوت است، اظهارداشت: براساس قانون، داوطلبان ریاست جمهوری از ششم تا بیست و ششم خردادماه و به مدت ۲۰ روز فرصت دارند تا به فعالیت های تبلیغاتی بپردازند این در حالی است که داوطلبان انتخابات شورا‌ها در بازه زمانی بیستم تا بیست و ششم خرداد ماه و تنها به مدت یک هفته اجازه انجام فعالیت تبلیغاتی دارند.
وی همچنین به تفاوت تعداد ستادهای انتخاباتی و اندازه عکس، پوستر و بنرهای تبلیغاتی داوطلبان ریاست جمهوری با شوراها اشاره و خاطرنشان کرد: با این حساب آغاز فعالیت تبلیغاتی ریاست جمهوری به منزله شروع تبلیغات نامزدهای انتخاباتی شوراها نیست، لذا داوطلبان توجه لازم را در این خصوص داشته باشند.
شاه حسینی با تاکید بر اینکه تبلیغات در فضای مجازی نیز تابع قانون تبلیغات انتخابات است، تصریح کرد: کمیته حقوقی ستاد انتخابات تخلفات انتخاباتی داوطلبان را رصد و چنانچه افراد بر تکرار تخلفات تبلیغاتی خود اصرار داشته باشند آن ها را به مراجع قضایی معرفی خواهند کرد.
دبیر ستاد انتخابات استان یزد بیان کرد: انتظار می رود افرادی که برای قانونگذاری در پارلمان های محلی اعلام آمادگی کرده اند مر قانون عمل کرده و فعالیت خود را با تخلف و امور خلاف قانون آغاز نکنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ستادهای تبلیغات ریاست جمهوری در استان باید دارای حکم فعالیت از سوی ستاد مرکزی باشند، اضافه کرد: نماینده این ستادها باید به ستاد انتخابات استان معرفی و نمونه کارهای تبلیغاتی آن ها اعلام گردد.
شاه حسینی با اشاره ممنوعیت هرنوع تجمع اعم از سخنرانی در فضاهای بسته، خاطرنشان کرد: در مرکز استان و شهرستان ها فضاهای روباز برای حضور احتمالی داوطلبان ریاست جمهوری و سخنرانی آن ها پیش بینی شده، لذا ضروری است چنین تجمعاتی در فضاهای روباز و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شود.
دبیر ستاد انتخابات استان یزد در ادامه خاطرنشان کرد: تعداد نهایی کاندیدهای شورای اسلامی شهرها و روستاها هنوز مشخص نشده و بلافاصله پس از اعلام هیئت مرکزی نظارت تهران و قطعیت اسامی داوطلبان شوراهای اسلامی شهر، نام افراد اعلام می گردد.
وی در انتها اضافه کرد: در مجموع ۹۶۶ شعبه برای جمع آوری آرای مردم سراسر استان در انتخابات پیشرو در نظر گرفته شده است و بیشترین تعداد شعبه متعلق به شهرستان یزد با ۳۷۵ شعبه و کمترین تعداد شعبه متعلق به بهاباد با ۳۶ شعبه اخذ رای است.

منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..