آغاز تبلیغات نامزدهای شوراها از ۲۰ خرداد/ فعالیت های انتخاباتی در چارچوب قانون دنبال شود

مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان یزد گفت: فعالیت های انتخاباتی باید در چارچوب قانون و پروتکل های مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا دنبال شود.

علی صالحی، مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان یزد با حضور در استودیو خبر صداوسیما مرکز یزد گفت: پس از اعلام اسامی نهایی نامزدهای ریاست جمهوری از سوی وزارت کشور، فعالیت های انتخاباتی نامزدها آغاز شده و بر اساس قانون آن ها تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای، اجازه تبلیغات دارند.
وی با تاکید بر تفاوت زمان آغاز تبلیغات ریاست جمهوری و شوراها، اظهارداشت: نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا از بیستم تا بیست و ششم خردادماه و به به مدت یک هفته فرصت دارند تا به انجام فعالیت های تبلیغاتی بپردازند.
صالحی با بیان اینکه فعالیت های انتخاباتی باید در چارچوب قانون و پروتکل های مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا دنبال شود، خاطرنشان کرد: براین اساس هرگونه تجمع در اماکن سربسته با عنوان هایی چون مراسم، سخنرانی، ملاقات مردمی و… کاملا ممنوع است، اما تجمع در فضاهای روباز با رعایت فاصله مناسب ۸ متر مربع به ازای هر نفر و رعایت سقف شرکت کنندگان به میزان حداکثر ۳۰ درصد از ظرفیت فضای در نظر گرفته شده، بلامانع است.
مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان یزد ادامه داد: برگزاری جلسات داخلی ستادهای انتخاباتی در فضاهای سربسته، با رعایت حداکثر تعداد ۱۵ نفر در شهرهای قرمز، ۲۰نفر در شهر های نارنجی و ۳۰ نفر در مناطق زرد و حداکثر به مدت دو ساعت، امکان پذیر است.
وی در انتها اضافه کرد: طبق سنوات گذشته شهرداری ها مکلف هستند مکان هایی را برای تبلیغات انتخاباتی در سطح شهر تعبیه کنند که این مکان ها با آغاز تبلیغات و گسترش آن ها ایجاد می شود.

منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..