استفاده از مالیات در توسعه امور شهر و مدیریت شهری

شهردار یزد: مردم باید بدانند که بخشی از پول مالیاتشان بر می‌گردد و در توسعه امور شهر و مدیریت شهری استفاده می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز، جمال الدین عزیزی در جلسه شورای اسلامی شهر از مدیرکل امور مالیاتی استان تجلیل کرد و تلاش‌های وی در راستای توسعه و آبادانی شهر را ستودنی خواند.

در این لوح که به امضای شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر یزد رسید، آمده است: دستیابی به رشد اقتصادی، توزیع عادلانه ثروت و درآمد، ایجاد امنیت پایدار، حفظ منابع و احساس مسئولیت در قبال نسل‌های آینده از جمله وظایف مهمی است که مدیران، در نظام جمهوری اسلامی بر عهده داشته و همواره برای تحقق آن‌ها در تلاش و تکاپو بوده اند.

شهردار یزد گفت: بعد از تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده که در واقع اختصاص سه درصد از عوارض دریافتی به شهرداری‌ها است، نقش سازمان امور مالیاتی و ادارات کل استانی برای تأمین منابع مورد نیاز شهرداری‌ها حیاتی و مهم به شمار می آید.

وی افزود: تلاش‌های مدیرکل امور مالیاتی استان سبب شد تا کمک زیادی به تحقق اهداف و برنامه‌های ما در مدیریت شهری ایجاد شود، به نحوی که وصولی یا پرداختی عوارض ناشی از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری یزد در سال ۹۹ چیزی حدود ۸۵ درصد افزایش داشت که هم در تحقق بودجه ما تأثیر گذاشت و هم در سالی که مسائل و مشکلات اقتصادی زیادی وجود داشت، برای ما بسیار ارزشمند و حائز اهمیت بود.

عزیزی با اشاره به اینکه افزایش یک درصدی عوارض سهم شهرداری‌ها در قانون بودجه مطرح شده است، ابراز امیدواری کرد که این موضوع در سال ۱۴۰۰ هم افزایش پیدا کند.

شهردار یزد ادامه داد: ما باید بر نقش مؤثری که مردم، صنایع یا تجار در اداره امور شهر به وسلیه پرداخت به موقع مالیات داشته باشند، تأکید کنیم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..