خوش خبری فرماندار بافق برای نویسندگان و هنرمندان بومی

فرماندار بافق: به منظور معرفی نویسندگان، هنرمندان بومی و برای فعالیت بیشتر این گروه، در زمینه چاپ آثار و انتشار اعتبار گذاشته می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز سید مهدی طلایی مقدم در نشست شورای فرهنگ عمومی در رابطه با حمایت مالی نویسندگان و هنرمندان بومی شهرستان قول مساعدت داد.

 

وی با توجه به نقش بافق در اتفاقات تاریخی، گفت: نقش و جایگاه بافق در تاریخ مشخص و معین و مفاخر و مشاهیر بافق به نسل جوان شناسانده شود و جامعه به این خود باوری برسد که مردان بافق سهم بسیار بزرگی در روند برخی از اتفاقات تاریخی ایران داشتند.

 

فرماندار بافق افزود: مهمترین خصلت مردمان بافق شجاعت و دلاوری است و با توجه به اسناد تاریخی، بافق از گذشته به عنوان دارالشجاعه شناخته می‌شده که افتخار بزرگی برای این سرزمین به حساب می‌آید.

 

سید مهدی طلایی مقدم گفت: توجه به مفاخر و مشاهیر شهرستان از مسائل بنیادین و ریشه‌ای است که باید مورد توجه و اهتمام جدی قرار بگیرد.

 

وی ادامه داد: مفاخر و مشاهیر پرچم‌داران هویت منطقه هستند و هر اتفاقی که در حوزه فرهنگ رخ دهد به نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و توجه به سرمایه‌های معنوی که برگرفته از فرهنگ بومی و اصیل بافق هستند می‌تواند تاثیر بسزایی در توسعه فرهنگی شهر داشته باشد.

 

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق نیز با اشاره به نقش میراث مکتوب در هویت سازی منطقه، گفت: درصورتی که از نویسندگان بافقی حمایت شود و انگیزه کافی برای تالیف داشته باشند می‌توان به توسعه فرهنگی امید داشت.

 

حسین ارجمند افزود: چهار کتاب مهم به عنوان میراث ماندگار شهرستان بافق محسوب می‌شود که لازم است توجه و اهتمام بیشتری به آن صورت پذیرد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..