باد با سرعت ۱۱۲ کیلومتر عقدا اردکان را در نوردید

no-thumbs

کارشناس اداره کل هواشناسی استان یزد از وزش باد شدید با سرعت 112 کیلومتر بر ساعت در عقدا شهرستان اردکان در شب گذشته خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا شیرغلامی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دیروز شاهد جوی ناپایدار همراه با رگبار و رعد و برق و در برخی مناطق همراه با وزش شدید باد و طوفان و گرد و غبار بودیم.
وی اظهار کرد: باد شدید بعد از ظهر دیروز که از سمت عقدا شروع شده بود با سرعت ۹۴ کیلیومتر بر ساعت به میبد ، ۹۰ کیلیومتر به بافق و ۸۴ کیلیومتر بر ساعت به یزد و بهاباد رسید.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان یزد درباره وضعیت بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته هم گفت: بیشترین میزان بارش در خمیسان اشکذر با ۶.۵میلیمتر گزارش شده و خود سفلی تفت هم با ۵ میلیمتر در جایگاه بعدی قرار دارد.
شیرغلامی افزود: اردکان ۳ ، فخرآباد عقدا ۴ ، اشکذر ۱.۲ ، بهاباد ۲دهم ، شواز تفت ۳ ، میبد ۴ دهم ، ندوشن ۳.۵ ، مهریز یک دهم و یزد (فرودگاه) ۳ دهم میلیمتر گزارش شده است.
وی تصریح کرد: امروز و فردا در بعد از ظهر افزایش ابر گاهی وزش باد شدید و گرد و غبار و در مناطق مرکزی استان احتمال طوفان و در برخی نقاط رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.
این کارشناس درباره وضعیت آب و هوای استان در هفته آینده نیز اظهار کرد: از شنبه بعد از ظهر افزایش دما و ابر ، وزش باد نسبتا شدید همراه با باران پراکنده در برخی نقاط پیش رو داریم.
وی ادامه داد: در مجموع هفته آینده جو نسبتا پایدار و آرام همراه با افزایش دما براستان حاکم خواهد شد و در واقع هوای نسبتا گرمی فضای استان یزد را فراهم می گیرد.
وزش شدید این باد در مسیر میبد به یزد ، تصادف زنجیره ای به همراه داشت.
بادهای فصلی همه ساله دراواخر واوایل هرسال دشت یزد-اردکان را در بر می گیرد .
بارش سالانه باران در استان یزد بین ۹۰ تا ۱۱۰ میلیمتر اعلام شده است.
میزان بارندگی در این استان در سال آبی جاری یعنی از مهرماه سال گذشته تا پایان فروردین امسال ۵۴.۷ میلیمتر بوده و این رقم در مدت مشابه سال قبل ۸۸.۴ و متوسط دوره آماری ۸۶.۲ میلیمتر بوده است و در واقع ۳۴ میلیمتر کاهش بارش ها.
بر اساس آمار رسمی سازمان هواشناسی کشور، یزد از نظر خشکسالی رتبه نخست کشور معرفی شده و از لحاظ میزان بارندگی در کشور نیز پایین ترین رتبه را داشته است.
در میان تمام شهرستانهای استان ، شهر یزد با ۱۷ میلیمتر، کمترین میزان بارندگی در سطح استان را دارد که عمق خشکسالی را نشان می دهد.
عقدا در ۱۰۰ کیلومتری مرکز استان یزد قرار دارد.

بخش نظردهی بسته شده است..