امام جمعه یزد:

نمایندگان یزد متحد باشند/مسئولان از مشکلات مردم غافل نشوند

امام جمعه یزد گفت: نمایندگان استان یزد در مورد مسائل کلان استان با یکدیگر وحدت نظر داشته باشند و در کنار پاسخگویی به مراجعات مردمی، وارد مباحث اجرایی شوند.

به گزارش یزدی نیوز، آیت‌الله محمدرضا ناصری، درنشستی خبری با اشاره به وظایف رسانه‌ها اظهار داشت: وظیفه مهم رسانه حرکت در مسیر رشد و کمال جامعه، رساندن جامعه به عدالت و بسترسازی برای امیدوار کردن مردم و قرار دادن مردم در مسیر هدایت الهی است.

وی عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی بر اساس پیام قرآن و حرکت انبیا و هدف زندگی تشکیل شده و اگر حاکمیتی در این نظام تشکیل می شود، هدفش این است که مردم را به کمال معنوی و مادی و اوج عزت و عظمت، شفقت و پیشرفت در همه زمینه ها برساند.

ناصری تاکید کرد: در چنین نظامی همه باید برای خدا کار کنند و در همه امور، رضای خدا را در نظر بگیرند و دلسوزانه در مسیر خدمت به مردم قدم بردارند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مهمترین مسائل استان یزد بیان کرد: آب همچنان مهمترین مسئله استان یزد است و حل مسائل و حواشی آن نیاز به درایتی از سوی مسئولان دارد.

مسئولان راهکارهای قابل اجرا برای تامین آب یزد ارائه دهند

وی با اشاره به تعرضاتی که به خط انتقال آب به یزد صورت می‌گیرد، عنوان کرد: لازم است با مردم و مسئولان استان اصفهان مذاکرات لازم انجام شود و در کنار آن، راهکارهای قابل اجرا برای تامین آب یزد توسط مسئولان ارائه شود.

نمایندگان یزد متحد باشند/مسئولان از مشکلات مردم غافل نشوند

ناصری از نمایندگان استان یزد خواست: با مشغول شدن به مسئله انتخابات، این مهم را فراموش نکنند و موارد لازم را پیگیری کنند تا مردم در فصل تابستان با کمبود و مشکل آب مواجه نشوند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد همچنین نمایندگان استان را به اتحاد و همدلی دعوت کرد و گفت: مسئولان حداقل در مورد مسائل عمومی استان با یکدیگر وحدت نظر داشته باشند و در کنار پاسخگویی به مراجعان باید بیشتر وارد مباحث اجرایی شده و مسائل استان را دنبال کنند.

وی تاکید کرد: در این ایام انتخابات، مسئولان مردم و مشکلاتشان را فراموش نکنند و با سرگرم شدن به انتخابات از مردم غفلت نکنند و مردم نیز برای حمایت از انقلاب، امام و شهدا و ایثارگری های آنها پای صندوق های رای بیایند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله رشد جمعیت بیان کرد: کاهش جمعیت جوان، آینده کشور را دچار مشکلات جدی می کند و سیاستگذاران ما باید این موضوع را جدی بگیرند و برای آن برنامه ریزی کنند.

روند فعلی رشد جمعیت کشور را در آینده با مشکل جدی کمبود نیروی انسانی مواجه می‌کند

ناصری تاکید کرد: کشور ما با این روند زادآوری در سال‌های آینده با مشکل جدی کمبود نیروی انسانی مواجه می شود همچنانکه اکنون نیز در برخی کارخانه ها، کمبود نیروی انسانی اعلام شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ فرزند دوستی و توکل در بین مردم به ویژه نسل جوان ترویج شود، افزود: خداوند روزی بندگان خود را تکفل کرده و نسبت به آن تعهد داده است.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد نتایج تاکیدات انجام شده توسط وی به مسئولان حوزه صنعت در مورد راه اندازی صنعت پوشاک اظهار داشت: بارها در مورد راه اندازی صنعت پوشاک که می تواند اشتغالزایی بسیار خوبی در جامعه داشته باشد و نیاز کشور به پوشاک را تامین کند، به مسئولان از وزیر صنعت، معدن و تجارت تا مسئولان استان یادآوری کرده ایم.

نمایندگان یزد متحد باشند/مسئولان از مشکلات مردم غافل نشوند

وی بیان کرد: اگر صنعت پوشاک راه اندازی شود، زنجیره ای از صنایع از جمله نساجی‌ها و ریسندگی‌ها رونق پیدا می کند و حتی پنبه کاری کشور نیز دچار تحول می شود و این امر علاوه بر تثبیت اشتغال جمعیت کثیری از کارگران، جمعیت قابل توجه دیگری را نیز به کار مشغول خواهد کرد.

مسئولان توسعه صنعت پوشاک را جدی نگرفته اند

ناصری یادآور شد: صنعت پوشاک نیاز به سرمایه گذاری کلان ندارد و می تواند برای نیروهای بومی داخل استان به ویژه زنان شغل ایجاد کند و حتی خود مردم با سرمایه های خرد می توانند در این زمینه مشارکت کنند.

وی عنوان کرد: متاسفانه مسئولان امر به این موضوع توجهی نکرده اند و گزارشی در این زمینه ارائه نداده اند اما جمعی از بانوان به این مقوله ورود کرده اند و سفارش های بسیاری نیز گرفته اند و اکنون به دنبال نیروی انسانی برای انجام سفارشات خود هستند.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه این ظرفیت نه تنها در استان یزد بلکه در کشور وجود دارد اما عده ای که سودشان در واردات پوشاک از ترکیه و چین است، کارشکنی می کنند، تصریح کرد: این اقدامات خیانت به مردم و کشور است.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات شوراهای شهر و روستا بیان کرد: شوراها نهادهایی دارای دستور کار مشخص هستند اما اگر قوی، دلسوز و متحد باشند، می توانند کارهای بزرگی برای مردم انجام دهند و شادابی و نشاط و سلامت و عمران و آبادانی برای مردم شهرها و روستاها به ارمغان بیاورند.

جامعه امروز نیازمند حرکت انقلابی و جهادی توسط رئیس جمهور آینده

نماینده ولی فقیه در استان یزد در مورد انتخابات ریاست جمهوری و انتظارت از رئیس جمهور آینده نیز اظهار داشت: جامعه امروز ایران نیازمند حرکت انقلابی و جهادی است زیرا با وجود توصیه‌های مقام معظم رهبری و نام‌گذاری سال‌های متوالی در این زمینه، هنوز شاهد فعالیت جدی مسئولان در این حوزه نیستیم.

نمایندگان یزد متحد باشند/مسئولان از مشکلات مردم غافل نشوند

وی با بیان اینکه ایران اسلامی تا رسیدن به قله پیروزی فاصله اندکی دارد، بر لزوم سرعت بخشیدن به پیمودن این مسیر تاکید کرد و گفت: البته مردم نیز باید مطالبه گری کنند تا مسئولان به امورشان در این مسیر سرعت ببخشند.

ناصری در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد مدیریت فضای مجازی عنوان کرد: یکی از نواقص در کشور ما همین است که هنوز نتوانسته ایم در فضای مجازی کار جدی انجام دهیم و در کشور ما فضای مجازی رها شده و در شرایطی که کشورهای خارجی به ویژه دشمنان ما فضای مجازی خود را حمایت‌های جدی می کنند تا محتوای مدنظر خودشان را تولید و ارائه کنند، در کشور ما هیچ حمایت و اقدام قابل توجهی انجام نشده و نتوانسته ایم به سمتی برویم که در این فضاها محتواهای جذاب برای گروه های سنی مختلف تولید شود.

مردم در مصرف انرژی صرفه جویی کنند

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مشکل قطعی‌های برق یک مسئله فنی است که مسئولان وزارت نیرو ضمن عذرخواهی در مورد آن، بروز آن را ناشی از افزایش ناگهانی گرما و کم آبی کشور در سال جاری عنوان کرده، گفت: باید این مشکل هرچه سریعتر برطرف شود تا در آستانه برگزاری انتخابات بهانه به دست دشمن و بدخواهان نظام ندهیم.

ناصری از مردم خواست با توجه به سرانه مصرف بالای انرژی در زمینه مصرف برق و حتی آب صرفه‌جویی و استفاده بهینه را مورد اهتمام قرار دهند.

نمایندگان یزد متحد باشند/مسئولان از مشکلات مردم غافل نشوند

در این مراسم از سوی انجمن صنفی مدیران پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌های استان یزد از امام جمعه یزد همچنین مسئول امور رسانه دفتر آیت الله ناصری به دلیل همراهی با رسانه های استان تقدیر شد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..