در آستانه انتخابات؛

نشست پیشگیری از تخلفات انتخاباتی رسانه‌ها در اردکان برگزار شد

نخستین نشست پیشگیری از تخلفات انتخاباتی رسانه ها در آستانه انتخابات در اردکان برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اردکان،  در این نشست اظهار داشت: بصیرت بخشی و پویایی رسانه ها نقش مهمی در حضور حداکثری مردم در انتخابات دارد.

مهدی حسن پور بیان کرد: رسانه‌ها نقش اثرگذاری به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر روح، روان، ذهن افراد دارند و انتظار است رسالت خود را در مسیر تعالی نظام و انقلاب به کار گیرند.

وی در مورد انتشار مطالب توسط رسانه ها عنوان کرد: قلم اصحاب رسانه باید در راستای تحقق بخشیدن به آرمان‌های نظام و ساختن فرهنگ، فکر و اندیشه و ایجاد احساس امنیت حرکت کند.

حسن پور ادامه داد: سرنوشت کشور در برگزاری انتخابات سالم است و در این راستا باید به دید وظیفه گرایانه به این موضوع نگاه کرد.

وی در مورد کاهش تخلفات انتخاباتی افزود: با ترویج و نهادینه کردن فرهنگ قانون‌مداری در امر انتخابات که یکی از رسالت‌های سنگین اصحاب رسانه است می توان شاهد انتخاباتی سالم و با شکوه بود.

حسن پور در مورد اهمیت فضای مجازی در انتخابات نیز بیان کرد: متولیان در فضای مجازی باید از حداقل‌ها مطلع بوده و در کنار اشرافِ نسبی به این موضوع مهم، همه جوانب را رعایت کنند.

دادستان اردکان تاکید کرد: جلب اعتماد مردم در انتخابات، به پایبند بودن رسانه ها به رسالت درست، صحیح و اطلاع رسانی دقیق وابسته است.

این مقام قضایی گفت: نقد کردن یکی از رسالت های رسانه هاست ولی نباید در عرصه انتقام گیری و تسویه حساب سیاسی باشد بلکه باید در جهت اصلاح جامعه باشد.

حسن پور در رابطه با تعامل و همکاری رسانه ها یادآور شد: رسانه ها با درج کردن محتوا و مطالب قانونی، سواد انتخاباتی مردم را بالا برده و به برگزاری هر چه پرشور و حداکثری انتخابات کمک کنند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..