رتبه سوم استان یزد در شاخص توسعه یافتگی فاوا

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گفت: استان یزد در دو سال گذشته جایگاه سوم شاخص توسعه یافتگی فاوا(IDI) همراه با بهبود مستمر امتیاز را کسب کرده است.

به گزارش یزدی نیوز، محمدرضا پاکدل با اشاره به انتشار آخرین گزارش وضعیت استان ها در شاخص توسعه یافتگی فناوری اطلاعات و ارتباطات(IDI) منتهی به سه ماهه چهارم سال ۹۹ اظهار داشت: استان یزد مانند دوره های ارزیابی قبلی طی دو سال گذشته، با بهبود مستمر امتیاز، جایگاه سوم کشور در شاخص توسعه یافتگی فاوا (IDI) و رتبه دوم در زیرشاخص هایدسترسی و مهارت را حفظ کرده و در شاخص استفاده از زیرساخت های ارتباطی، با بهبود قابل توجه به رتبه پنجم کشور ارتقا پیدا کرده است.

وی افزود: یزد در زیر شاخص دسترسی با ۹۰ درصد تحقق رتبه دو، زیر شاخص مهارت با ۶۸ درصد تحقق رتبه دو و زیر شاخص استفاده با ۷۰ درصد تحقق رتبه پنجم کشور را دارد ضمن این که در شاخص دسترسی مردم به رایانه، رتبه اول کشور را حفظ کرده است.

پاکدل با اشاره به توانمندی و ظرفیت بالای استان در توسعه اقتصاد دیجیتال، دولت الکترونیکی و دسترسی مردم و کسب و کارها به زیرساخت های مناسب ایجاد شده در حوزه ICT گفت : شرایط برای توسعه اقتصاد دانش بنیان، ایجاد اشتغال پایدار در شهر و روستا و آمادگی برای تحول دیجیتال جهت انطباق با انقلاب صنعتی چهارم در استان فراهم است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..