رئیس مجمع ورزشی کارگران استان یزد:

نخستین المپیاد ورزشی کارگری استان یزد برگزار می‌شود

رئیس مجمع ورزشی کارگران استان یزد از برگزاری نخستین المپیاد ورزشی کارگران استان یزد در تیرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز محمدهادی آقایی  در نشستی خبری با اشاره به برگزاری نخستین المپیاد ورزشی کارگری استان یزد اظهار داشت: پنج جامعه هدف در این المیپاد در نظر گرفته شده که این گروه ها شامل کارگران بیمه شده اجباری تامین اجتماعی، کارگران بازنشسته، فرزندان خانواده کارگران، زنان خانه دار دارای دفترچه بیمه و نابینایان و کم بینایان دارای دفترچه بیمه تامین اجتماعی است.

وی عنوان کرد: این رقابت‌ها در هفت رشته دو سرعت، پرتاب مدیسنبال، طناب زنی، طناب کشی، هدف زنی با توپ، روپایی و قوی ترین مردان کارگر برای آقایان و در چهار رشته پرتاب مدیسنبال، طناب زنی، ایروبیک ماراتن و پیاده روی برای بانوان برگزار می شود.

آقایی یادآور شد: برای بازنشستگان نیز رشته های پیاده روی و تیراندازی و برای کم بینایان و نابینایان نیز طناب زنی، پرتاب توپ مدیسنبال و برای خانواده کارگران رشته های ژیمناستیک، کاراته، لیوان چینی و درازنشست پدر پسری در نظر گرفته شده است.

رئیس مجمع ورزشی کارگران استان یزد ادامه داد: ثبت نام در این رقابت بزرگ ورزشی از ۱۰ تا ۲۵ خرداد از طریق مراجعه به سایت www.mvkyazd.ir انجام می شود اما زمان برگزاری مسابقات به دلیل شرایط کرونا مشخص نیست.

وی ادامه داد: به احتمال زیاد، این رقابت‌ها در تیرماه برگزار می شود و پیش‌بینی شده از جمعیت ۳۱۰ هزار نفری کارگری در استان یزد، بین ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر در این رقابت‌ها شرکت کنند.

آقایی عدر بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به امکانات ورزش کارگری در استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر در هشت شهرستان استان ۱۲ مجموعه فرهنگی ورزشی ویژه کارگران در حال فعالیت است که چهار مورد آن اکنون در مرکز استان فعال است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در شهرستان خاتم نیز یک مجموعه بزرگ ورزشی کارگری در حال ساخت است، عنوان کرد: تنها شهرستان بهاباد از وجود این مجموعه محروم است که امیدواریم در آینده ای نه چندان دور در بهاباد نیز امکان ساخت مجموعه ای مجهز فراهم شود.

دبیر المپیاد ورزشی کارگران استان یزد یادآور شد: قبل از شیوع کرونا، ۳۳ رشته در مجموعه های ورزشی استان یزد در حال آموزش بود که اکنون این تعداد به ۲۶ رشته رسیده است.

آقایی در مورد برگزاری مسابقات انتخابی نیز عنوان کرد: ۲۰ مسابقه انتخابی با حضور ۸۰۶ نفر برگزار شد که در این رقابت‌ها ۱۲۰ نفر در ۱۷ رشته انتخاب شدند که ۹ نفر از آنها در پنج رشته مدال آوردند.

وی با بیان اینکه جای مدرسه فوتبال و فوتسال در ورزش کارگری استان یزد خالی است، افزود: استعدادیابی از نکات مورد توجه ما در ورزش کارگری است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..