روستا‌های بهاباد به شبکه گاز طبیعی متصل می‌شوند

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد گفت: در آینده نزدیک ۴ روستای شهرستان بهاباد در استان یزد به شبکه گاز طبیعی متصل می‌شوند.

به گزارش یزدی نیوز، علی اکبر میدانشاهی اظهار داشت: طرح گازرسانی به چهار روستای شهرستان بهاباد با اجرای ۱۹ کیلومتر شبکه توزیع پلی اتیلن، ۱۲ کیلومتر خط تغذیه فولادی به قطر ۶ اینچ، نصب یک ایستگاه تقلیل فشار (CGS) به ظرفیت ۵ هزار متر مکعب بر ساعت، یک ایستگاه تقلیل فشار (TBS) به ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب بر ساعت و یک ایستگاه CPS در مراحل پایانی خود قرار دارد و به زودی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد

 

وی افزود: این طرح قابلیت گازرسانی به ۲۰۰ خانوار مسکونی و ۴ واحد صنعتی مشمول بند ق را فراهم می‌آورد و بر این اساس مردم و صنایع ۴ روستای سنجدک، پرک، زارکوئیه و بوئی آباد به شبکه گاز طبیعی متصل می‌شوند.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان ادامه داد: تا به حال نصب ۱۲۰ علمک به صورت کامل صورت پذیرفته و مابقی علمک‌ها نیز در حال نصب هستند.

 

میدانشاهی تصریح کرد: در سال گذشته با اجرای ۸۰ کیلومتر شبکه گذاری و نصب ۴۷۹ عدد انشعاب، درصد بهره مندی شهرستان بهاباد از گاز طبیعی به ۷۵ رسید.

 

وی اظهار داشت: امیدواریم با توجه به برنامه‌های ویژه‌ای که به منظور اجرا و بهره برداری از پروژه‌های در دست اقدام صورت پذیرفته، شاهد پوشش هر چه بیشتر این شهرستان از گاز طبیعی باشیم کما اینکه در حال حاضر ۹۹ درصد جمعیت استان از این نعمت خدادادی برخوردار هستند و بر همین اساس استان یزد در زمره استان‌های سبز کشور قرار گرفته است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..