هرگونه تبلیغات زودهنگام انتخاباتی ممنوع

دبیر ستاد انتخابات استان یزد: هرگونه تبلیغات انتخاباتی خارج از زمان تعیین شده ممنوع و خلاف قانون است و با آن برخورد خواهد شد.

به گزارش یزدی نیوز، شاه حسینی گفت: هم اکنون هرگونه تبلیغات انتخاباتی خارج از زمان تعیین شده ممنوع و خلاف قانون است و دستگاه قضایی با متخلفان برخورد خواهد کرد.

وی افزود: زمان تبلیغات شورا‌های شهر و روستا از ۲۰ تا ۲۶ خرداد ماه به مدت یک هفته و زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری از ۶ خرداد تا ۲۶ خرداد به مدت ۲۰ روز است.

 

دبیر ستاد انتخابات استان ادامه داد: بر اساس نظارت‌های ستاد، برخی از کاندیدا‌ها در حال تبلیغ هستند و انتظار ما از کسانی که می‌خواهند در شورای شهر به عنوان پارلمان محلی قانونگذار باشند، این است که قانون انتخابات را هم رعایت کنند.

 

شاه حسینی اظهار داشت: این موضوع از دید اعضای کمیته اطلاع رسانی و دستگاه‌های قضایی، تخلف بوده و با این افراد برخورد خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه اندازه، نوع پوستر و بن‌های تبلیغاتی هم در قالب قوانین و دستورالعمل‌هایی خاصی قرار دارد، تصریح کرد: نامزد‌ها باید این قوانین را با هماهنگی فرمانداری‌ها رعایت کنند.

 

دبیر ستاد انتخابات درباره اعتراض رد صلاحیت شدگان گفت: داوطلبان شورا‌های روستا که صلاحیتشان توسط ریاست بخش رد شده است از امروز سوم تا ششم خردادماه می‌توانند اعتراض خود را به هیئت‌های نظارت شهرستان اعلام کنند.

 

وی با اشاره به اینکه تعیین و تعداد شعب اخذ رای توسط هیئت‌های اجرایی بخشداری فرمانداری‌ها تصمیم گیری می‌شود، خاطرنشان ساخت: پیش بینی می‌شود با توجه به شرایط کرونایی، برای انتخابات شورا‌ها و ریاست جمهوری قریب به هزار و ۱۰۰ شعبه اخذ رای داشته باشیم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..