عبور از بحران قطعی برق با مدیریت مصرف

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان یزد: مصرف انرژی برق به دلیل بی سابقه افزایش دما و خشکسالی پیش رو در استان یزد ۲۰درصد افزایش یافته است و بر این اساس لزوم اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف بسیار ضروری است.

به گزارش یزدی نیوز فراتی با حضور در استودیو خبر۲۰ شبکه یزد گفت: شرکت توانیر و وزارت نیرو سهمیه بندی‌هایی را اعلام کرده که جداول احتمالی در صورت رعایت الگو‌های مصرف توسط مشترکین شامل استان یزد نخواهد شد.وی افزود: بیش از ۷۰درصد مصرف انرژی برق در بخش صنعت و کشاورزی است و بر اساس تفاهمنامه و پاداش به این دو بخش توانستیم با کمترین خاموشی و مشکل این مساله را مدیریت کنیم.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان یزد تصریح کرد: با صرفه جویی بین ۱۰تا۱۵ درصدی به ویژه در بخش صنعت می‌توانیم مصرف کل استان را با مشارکت همه مردم و مشترکین ۱۰درصد کاهش داده و بر اساس سهمیه و سقف مجاز، تابستان امسال را با کمترین مشکل بگذرانیم.

فراتی ادامه داد: اگر مشترکین کشاورزی در بحث چاه‌ها ۴ساعت با ما همکاری کنند ۲۰ساعت باقی به صورت رایگان حساب شده و مشترکین صنعتی هم در صورت همکاری، دو برابر میزان بهای برق را پاداش می‌گیرند و مشترکین خانگی نیز به سه دسته تقسیم شده و اگر جزو کم مصرف قرار گیرند که هم اکنون ۳۰درصد مشترکین در این دسته قرار دارند، برق آنان رایگان خواهد بود.

وی اظهار داشت: گسترش رمز ارز‌های غیرمجاز و استخراج ارز دیجیتال سبب شده تا هزار و ۵۰۰مگابایت به شبکه برق تحمیل شده است. تاکنون بیش از ۲هزار و ۵۰۰دستگاه کشف شده و آن‌هایی که مجوز دارند هم قرار شده از اول خردادماه مصرف خود را قطع کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..