مهلت ثبت نام حوزه‌های علمیه خواهران تمدید شد

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: مهلت ثبت نام حوزه‌های علمیه خواهران در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ تمدید شد.

به گزارش یزدی نیوز، حجت الاسلام کارگر شورکی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با بیان اینکه در سال جاری تا کنون بیش از ۶۰۰ نفر جهت تحصیل در مدارس علمیه خواهران استان یزد ثبت نام کرده اند، افزود: مهلت ثبت نام مقاطع تکمیلی (سطح ۳ و ۴) و بازپذیری تا روز جمعه ۷ خردادماه ۱۴۰۰ و مقطع عمومی (سیکل و دیپلم) تا روز سه شنبه ۱۵ تیرماه سال ۱۴۰۰ تمدید شده و علاقه مندان می‌توانند از طریق وبگاه paziresh.whc.ir و مدارس علمیه سراسر کشور اقدام به نام نویسی کنند.

وی تصریح کرد: داوطلبانی که پیش از این در پذیرش سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ حوزه‌های علمیه خواهران ثبت نام کرده بودند، می‌توانند در این مدت اطلاعات خود را ویرایش کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد اظهار داشت: بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ طلبه در ۱۷ مدرسه علمیه در مقطع سطح دو استان یزد مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد، پنج مدرسه از دارندگان مدرک سیکل پذیرش دارند و سه مدرسه حضرت زهراء (س) احمد آباد، حضرت زینب کبری (س) یزد و حضرت نرجس (س) محمدآباد پذیرش اختصاصی سیکل و مدارس الزهراء (س) یزد و حضرت زهراء (س) میبد پذیرش همزمان سیکل و دیپلم دارند. لازم به ذکر است پذیرش طلاب با مدرک سیکل، بدون آزمون ورودی و تنها از طریق مصاحبه است.

کارگر شورکی ادامه داد: در سال جاری در مقطع عالی (سطح ۳ ـ کارشناسی ارشد) بیش از ۴۰۰ طلبه در ۶ رشته «تفسیر و علوم قرآنی»، «فقه و اصول»، «مدرسی ادبیات عربی»، «اخلاق و تربیت اسلامی»، «کلام با گرایش امامت»، «مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی» مشغول به تحصیل بوده و پذیرش طلاب در این مقطع در سه شهر یزد، اردکان و میبد است.

وی خاطرنشان ساخت: پذیرش در مقطع تخصصی (سطح ۴ ـ دکتری) در سال جاری در ۳ رشته «تفسیر تطبیقی»، «فقه خانواده» و «علوم و معارف قرآنی» خواهد بود و تعداد طلاب جاری در این مقطع در استان بیش از ۷۰ نفر است.

مدیر حوزه علمیه خواهران گفت: علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به دفترچه‌های راهنمای پذیرش در سایت سنجش و پذیرش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و یا پایگاه اینترنتی paziresh.whc.ir مراجعه کنند.

گفتنی است آزمون مقاطع تکمیلی و بازپذیری در روز جمعه ۴ تیرماه سال ۱۴۰۰ و آزمون مقطع عمومی ویژه دارندگان مدرک دیپلم و بالاتر روز جمعه ۲۵ تیرماه برگزار خواهد شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..