تقدیر از رسانه ملی برای توسعه کشاورزی مدرن در یزد

سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد از تلاش‌های رسانه ملی برای توسعه کشاورزی مدرن در استان تشکر کرد.

به گزارش یزدی نیوز رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد در دیدار با مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد، تلاش‌های بخش‌های مختلف خبر، صدا و سیمای رسانه ملی در استان برای توسعه کشاورزی و رفع موانع موجود در مسیر تولید در این بخش را ستودنی دانست.
خلف باغی افزود: رشد فناوری در ایجاد گلخانه‌های مدرن و استفاده از ظرفیت فارغ التحصیلان دانشگاهی باعث شده تا مصرف آب برای آبیاری در استان ۶۰ درصد کاهش یابد و بازدهی تولید چندین برابر شود. خلف باغی با تشکر از برنامه‌های مختلفی که صداو سیمای استان برای معرفی ظرفیت‌های کشاورزی در استان تولید کرده خواستار معرفی بیشتر این ظرفیت‌ها از سوی صداو سیمای استان شد.
مدیر کل صدا وسیمای یزد هم در این دیدار با اشاره به توسعه نادرست استان و شیب تند آسیب‌های زیست محیطی، بهداشتی، اجتماعی و فرهنگی حاصل از آن گفت متاسفانه ما با این شیوه توسعه ریه‌های استان را خفه کردیم.
دکتر پهلوانیان نقش فضای سبز در تولید اکسیژن و پاکیزه کردن هوای استان یزد را مهم دانست و خواستار توسعه بخش کشاورزی با دانش و فناوری‌های جدید به عنوان یکی از ملزومات توسعه درست در استان شد.
وی افزود: اگر چه آب دریزد کم است، اما آب استان کمتر از کشور‌هایی مانند قطر و امارات نیست و اگر این کشور‌ها در توسعه فضای سبز موفقیت‌های چشمگیر داشته اند ما هم باید بتوانیم که فضای سبز استان را توسعه بدهیم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..