رئیس جامعه هتلداران یزد گلایه کرد؛

مرزهای ایران همچنان به روی گردشگران بسته است

هرچند صنعت گردشگری هنوز نتوانسته آسیب‌های ناشی از کرونا به این بخش را جبران کند ولی مرزهای کشور نیز همچنان به روی گردشگران خارجی بسته مانده‌ است؛ موضوعی که رئیس جامعه هتلداران یزد به آن انتقاد دارد و می‌گوید: بسیاری از کشورها مجوز ورود گردشگر خارجی را به شرط واکسن صادر کرده‌اند ولی متاسفانه کشور ما ...

«سیدامیر ناصر طباطبایی» ضمن بیان این که در حال حاضر گردشگران می‌توانند در صورت تزریق واکسن به کشور مقصد سفر کنند و ویزای مذکور نیز با همین شرط صادر می‎شود، عنوان می‌کند: روند واکسیناسیون در کشور ما باید تسریع شود تا بتوانیم بخش قابل توجهی از کشور را در مقابل این ویروس ایمن کنیم و مرزها را به روی گردشگران خارجی بگشاییم.

وی با تاکید بر این که هنوز جامعه گردشگری در اولویت تزریق واکسن نیست، تصریح می‌کند: گردشگری در کشورهای مختلف دنیا جزو گروه‌های در اولویت تزریق واکسن قرار گرفته ولی ما هنوز در این باره عقب هستیم.

این مسئول خواستار توجه جدی مسئولان و متولیان به صنعت متضرر و آسیب دیده گردشگری شد؛ موضوعی که «محمدصالح جوکار» دبیر فراکسیون گردشگری مجلس هم در خصوص آن، به تعطیلات متعدد در کشور اشاره و به ایسنا می‌گوید: گردشگری صنعتی آسیب‌دیده است و باید متولیان امر در خصوص حمایت از این صنعت اقدام کنند.

همین مسئله را بارها «محمدرضا دشتی اردکانی» رئیس فراکسیون گردشگری مجلس نیز مورد تاکید قرار داده و اما با این که مسئولان وزارت میراث فرهنگی، مطالبات متعددی در این زمینه داشته‌ و پیگیر موضوعاتی مانند اولویت واکسیناسیون به فعالان گردشگری و دیگر مسائل بوده‌اند، تاکنون این مطالبات محقق نشده است و سئوال اینجاست که مسئول تحقق این خواسته در کشور کیست؟

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..