معاون دادگستری یزد خبر داد

امکان درخواست گواهی عدم سوء پیشینه با تلفن همراه

معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان یزد با اشاره به طراحی و راه‌اندازی نرم افزار موبایلی «عدالت همراه»، گفت: این نرم‌افزار برای تسهیل امور حقوقی و قضایی آحاد جامعه بسیار کاربردی و راهگشاست.

«سعیدرضا پارساییان» در این رابطه افزود: قوه قضائیه در راستای تسهیل دسترسی عموم مردم به خدمات قضایی و سرعت بخشی رسیدگی به امور قضایی، اقدام به طراحی و ارائه نرم افزار تلفن همراه به نام «عدالت همراه» کرده که برخی از خدمات دادگستری‌ها از طریق این برنامه ارائه می‌شود.

وی اظهار کرد: امکان مشاهده و جستجوی ابلاغیه‌های قضایی به صورت الکترونیک یکی از مهمترین ویژگی‌های این نرم افزار کاربردی است.

این مقام قضایی، اطلاع‌رسانی پرونده‌های مختومه و جریانی را یکی دیگر از امکانات این نرم افزار ذکر و بیان کرد: علاوه بر ابلاغ الکترونیک و امکان پیگیری پرونده‌های قضایی، نوبت‌دهی مراجع قضایی در کلیه شعب طراحی شده است و با تعریف علت مراجعه، به افراد اعلام می‌شود که چه مدارکی را هنگام حضور در محاکم قضایی باید همراه داشته باشند.

وی تصریح کرد: درخواست گواهی عدم سوء پیشینه نیز از این طریق، مُیسر است و کسانی که کد ثنا دارند، می‌توانند به راحتی درخواست گواهی خود را در سامانه ثبت کنند.

معاون برنامه‌ریزی دادگستری استان یزد گفت: شرکت در نظر سنجی قضایی، خدمت دیگری است که مراجعین می‌توانند با سهولت بیشتر، نظرات خود را در خصوص عملکرد کارکنان اداری و قضایی دادگستری ثبت کنند.

وی استفاده از امکانات این نرم افزار را به شهروندان توصیه و ابراز کرد: دریافت نسخه‌های اندروید و ios این نرم‌افزار از مسیرهای درگاه ملی قوه قضاییه به آدرس www.eadl.ir یا درگاه مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه به آدرس www.adliran.ir امکان‌پذیر است.

به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، پارسائیان یادآور شد: این نرم افزار در برخی دیگر از بسترهای معروف ارائه نرم افزارهای موبایلی نیز بارگزاری شده و در دسترس عموم قرار دارد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..