امام جمعه یزد:

ظرفیت مساجد برای رسیدگی به نیازمندان در محلات استفاده شود

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: از ظرفیت مساجد و ائمه جماعات برای رسیدگی به نیازمندان در محلات استفاده شود.

به گزارش یزدی نیوز، آیت الله محمدرضا ناصری، در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان یزد با اشاره به کمک‌هایی که مردم در ماه مبارک رمضان به نیازمندان کردند، اظهار داشت: لازم است شرایطی فراهم شود تا این کمک‌ها در طول سال انجام شود.

وی افزود: کمیته امداد نیز در طول سال به نیازمندان رسیدگی کند و علاوه بر مستمری بگیران خود، از مشکلات افرادی که به صورت موردی به آنها مراجعه می کنند نیز گره گشایی کنند.

ناصری یادآور شد: برخی خانواده ها نیز در شرایط سختی به سر می برند اما دست خود را به سوی کسی دراز نمی کنند که این خانواده ها نیز باید شناسایی شوند و به آنها کمک شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: کار رسیدگی به فقرا باید به خود مردم واگذار شود و نهادهای حمایتی نیز بخشی از بودجه های خود را در اختیار مردم نیکوکار قرار دهند.

وی بر لزوم شناسایی خانواده های نیازمند در محلات تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت بزرگان هر محله و ائمه جماعات مساجد در کار شناسایی نیازمندان و رسیدگی به آنها استفاده شود و رسیدگی به آنها نیز تا رفع مشکلات به طور مستمر انجام شود تا اثربخش باشد.

ناصری در مورد زکات فطره و کفاره که در عید فطر امسال جمع آوری شد نیز عنوان کرد: بهتر است مبالغ جمع آوری شده در مساجد در همان محلات صرف نیازمندان شود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..