برگزاری مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دانش‌آموز کابل در یزد

روحانیان یزدی و افغانستانی‌های مقیم این شهر با برگزاری تجمع مشترک، جنایت کشتار دانش آموزان شیعه در دبیرستان سیدالشهدای کابل را محکوم کردند.

به گزارش یزدی نیوز مراسم گرامیداشت شهدای مکتب سیدالشهدای دشت برچمی کابل افغانستان با حضور جمعی از روحانیت و مردم یزد و همچنین افغانستانی‌های مقیم این شهر برگزار شد.

شرکت کنندگان در این مراسم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در صحن بیرونی امامزاده سید نصرالله برگزار شد، جنایت هولناک تروریست‌ها در کشتار شیعیان افغانستان به ویژه دانش آموزان را به شدت محکوم کردند.

آنان با برافراشتن پلاکارد و سر دادن شعارهایی، خشم خود را از این اقدام تروریستی اعلام کرده و کشتار دانش آموزان را نشان دهنده ماهیت ددمنشانه خواندند.

در بیانیه بیانیه پایانی اعتراض آمیز تجمع مشترک روحانیت یزد و افغانستانی‌های مقیم این شهر آمده است:

 

بسم الله القاصم الجبارین

 

وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ. آل‌عمران/۱۶۹

 

بار دیگر دست سفاک ترین، وحشی‌ترین و پلید ترین، جنبندگان روی زمین، از آستین جاهل‌ترین گروه بی‌خبر از دین برآمد و جنایت وحشتناک و ضد بشری و غیر قابل تصور را، در سر زمین علم و دانایی، روشنگری و نور در ماه ضیافت الهی، رقم زد. جنایتی که در تاریخ بشر بی‌سابقه بود! جنایتی که روی تمام جنایتکاران عالم را سفید نمود! جنایتی که تعداد زیادی از دانش آموزان و محصلین عزیز ما را در مکتب سید الشهدای دشت برچی کابل، سرزمین خونفام وطن، شهید و تعدادی بسیاری را زخمی و مجروح و خانواده‌های کثیری را عزادار نمود.

 

امروز به پاس گرامیداشت یاد و خاطره این شهیدان شاهد و چراغ‌های دانایی و روشنگری، ملت مهاجر افغانستانی مقیم استان یزد ایران، اعم از شیعه و سنی، علمای محترم اهل تسنن و تشیع، همراه با خیل عظیمی از ملت شریف ایران و ارگان‌های مختلف مذهبی و فرهنگی، گرد هم آمده، ضمن دعا برای شهیدان شاهد و آرزوی سلامتی کامل برای زخمی‌ها و ابراز همدردی و غم‌شریکی با خانواده‌های داغدار این عزیزان، مواضع خود را به طور قاطع به شرح زیر اعلام می‌داریم:

 

ا- ما اجتماع کنندگان، این جنایت ضد بشری و ننگین را به شدیدترین نحو ممکن، محکوم و تقبیح می‌نماییم؛

 

۲- از علمای اعلام و دانشمندان فرهیخته کشور، مراکز علمی و دینی، دلسوزان وطن و نیز از علما، بزرگان، حوزات علمیه و مراکز دینی سراسر جهان اسلام تقاضا داریم؛ نسبت به جنایات سازمان یافته دشمنان اسلام در کشور افغانستان بی تفاوت نباشند و با موضع گیری به موقع و حضور فعال در صحنه‌های بین المللی، ضمن محکومیت جنایات صورت گرفته به افشاگری و معرفی عوامل پیدا و پنهان آن بپردازند؛

 

۳- از مجامع بین المللی و سازمان‌های مدافع حقوق بشر و مراکز فرهنگی و آموزشی می‌خواهیم؛ ضمن تقبیح این جنایت ضد بشری، به کمک مجروحین و خانواده‌های آسیب‌دیده بشابند و آن‌ها را کمک و یاری نمایند؛

 

۴- از مسئولین حکومتی می‌خواهیم ضمن بررسی و شناسایی عوامل دخیل در حادثه تروریستی انفجار مکتب سید الشهداء دشت برچی کابل، به کمک و مساعدت مادی و معنوی خانواده‌های داغدار و مصیبت دیده بشتابند؛

 

۵- از ملت مهاجر هموطن در سراسر عالم تقاضا می‌کنیم از باب تعاون و همدردی با آسیب دیدگان و خانواده‌های محترم آنان، از هیچگونه حمایت مادی و معنوی دریغ نورزند؛

 

۶- مجمع علمای شیعه و سنی افغانستانی مقیم یزد، از کلیه مهاجرین ساکن استان تقاضا می‌نماید؛ با حضور فعال و آگاهانه، همیشه در صحنه حاضر و نسبت به وقایع کشور و سرنوشت خویش حساس بوده و با وحدت و همبستگی، توطئه‌های دشمنان اسلام و وطن را خنثی نمایند.

 

۷- در پایان تقدیر و تشکر می‌کنیم از نهاد‌های مختلف شرکت کننده، مسئولین محترم استان یزد؛ نماینده، ولی فقیه در استان، استانداری محترم یزد، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه یزد، تولیت آستان مقدس امامزاده سید نصر الله و سایر مسئولین محترم استان و آحاد برداران و خواهران شرکت کننده مهاجرین و انصار.

 

گفتنی است در انفجار تروریستی که چند روز پیش در دبیرستان دخترانه «سیدالشهدا» واقع در منطقه شیعه‌نشین شهر کابل رخ داد، ۸۵ نفر شهید و دستکم ۱۶۵ زخمی شدند. اکثر شهدا و مجروحان این حادثه را دانش آموزان این دبیرستان تشکیل دادند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..