ادعای عجیب رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد:

سیستم بانکی موجب اعتبار دلالان است!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به فعالیت‌ها و سختگیری‌های بانکی در برابر تولیدکنندگان گفت: سیستم بانکی موجب اعتبار دلالان است و زحمت تولیدکننده دیده نمی‌شود.

به گزارش یزدی نیوزسیدجمال سجادی‌پوردر نشست با مدیران دستگاه‌های مرتبط اظهار داشت: متاسفانه امروز به گونه ای فعالیت ها رقم می‌خورد که هرکسی بخواهد بهره بیشتری از پول ببرد و گردش حساب بیشتری داشته باشد از پول تولیدکننده استفاده می‌کند.

وی با اشاره به نقش پررنگ دلالان و واسطه ها در فعالیت‌ها کشاورزی و دام و طیور افزود: متاسفانه واسطه‌ها ضرر زیادی به مرغداران و دامداران ما می‌زنند و از طریق زحمت این تولیدکننده‌ها برای خود در نزد بانک‌ها اعتبار کسب می‌کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد با اشاره به نقش پررنگ واسطه‌ها در چرخه تولید و عرضه مرغ گوشتی گفت: مرغداران ما گلایه‌های زیادی از وضعیت تولید و عرضه در سطح استان دارند و از نقش زیاد واسطه‌ها در این زمینه متضرر می‌شوند.

وی ادامه داد: استان یزد از معدود استان‌هایی است که بازگشت پول حاصل از تولید و عرضه مرغ به بازار ۱۲۰ روز طول می‌کشد که این موضوع به دلیل نقش زیاد واسطه‌ها در این حوزه است.

این مسئول اضافه کرد: حتی دامداران استان نیز پول حاصل از فروش شیر را نمی‌بینند و اکنون بسیاری از واحدهای موجود استان چندین میلیارد تومان از واحدهای فرآوری محصولات لبنی طلب دارند.

وی بیان داشت: بسیاری از مرغداران ما در حال حاضر متضرر شدند این درحالی است که برخی فعالیت‌ها در سطح استان که خارج از قصور تولیدکنندگان است به این قشر آسیب می‌زند.

سجادی‌پور اضافه کرد: قرار بود با همکاری شهرداری، نقاطی در سطح شهر یزد برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و طیور فراهم شود که مقرر شد از طریق فروشگاه‌های بزرگ در سطح شهر این کار را دنبال کنیم.

وی هدف از انجام این کار را عرضه مستقیم محصولات برشمرد و بیان داشت: حضور دلالان در این عرصه موجب شده تا مردم محصولات مورد نظر خود مانند گوشت مرغ را بسیار گران تهیه کنند این درحالی است که می‌توانیم بدون واسطه با قیمت بسیار ارزان به دست مردم برسانیم.

این مسئول ادامه داد: این آمادگی را داریم که اگر اصناف هم بتوانند بر اساس قیمت پیشنهادی ما و با سود کمتر از پنج درصد بفروشند و بازگشت پول را تضمین کنند، با آن‌ها نیز همکاری کنیم تا مردم به کالای ارزان دسترسی داشته باشند.

سجادی تصریح کرد: البته اجرای این طرح با همکاری سایر دستگاه‌ها باید تا پیش از شروع ماه مبارک رمضان آغاز شود و اگر آنچه که مورد نظر است محقق شود به صورت دائمی دنبال شود.فارس

بخش نظردهی بسته شده است..