ثبت نام خودکار دانش آموزان در پایه‌های بالاتر

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد: ثبت نام همه دانش آموزان به جز پایه اول به صورت خودکار انجام گرفته و نیازی به حضور دانش آموزان و اولیا نیست.

به گزارش یزدی نیوز  بهادرزاده در ارتباط زنده با خبر ۲۰ شبکه یزد گفت: بر اساس دستورالعمل اجرایی ثبت نام دوره‌های تحصیلی در سال جاری به دلیل شرایط کرونا و برای آسایش خانواده‌ها، ثبت نام به صورت غیرحضوری و الکترونیکی به آدرس pada.medu.ir انجام می‌شود.

وی زمان ثبت نام را از اول خرداد تا ۳۱ مرداد اعلام کرد و افزود: ثبت نام اولیه و پیش ثبت نام نوآموزان پایه اول ابتدایی از اول خرداد شروع می‌شود، اما به دلیل سنجش باید افراد حضور یابند، بنابراین از روز شنبه به سایت نواحی مراجعه کرده و بر اساس نوبت به مدارس مراجعه و نوبت سنجش دریافت کرده و نوآموز را به صورت حضوری به مراکز سنجش خواهند برد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امکان قطعی شدن ثبت نام پایه اول بدون سنجش غیرممکن است، تصریح کرد: خانواده‌هایی که امکان دسترسی ثبت نام الکترونیکی را ندارند، می‌توانند به صورت حضوری به مدرسه مراجعه کرده و نوبت سنجش بگیرند.

بهادرزاده ادامه داد: محدوده سنی ثبت نام پایه اولی‌ها از ۲ مهر ۱۳۹۳ تا اول مهر ۱۳۹۴ است.

وی درباره ثبت نام میان پایه‌ها اظهار داشت: پس از پایان امتحانات نوبت دوم و موقعی که نتایج امتحانات در سامانه ثبت شد، ثبت نام دانش آموزان به صورت خودکار انجام گرفته و در پایه‌های بالاتر همان مدرسه ثبت نام می‌شوند و نیازی به مراجعه دانش آموز و اولیا به مدرسه وجود ندارد.

بهادرزاده گفت: دانش آموزانی که به دلیل تغییر آدرس منزل یا شهر و استان می‌خواهند در مدرسه دیگری ثبت نام می‌کنند، باید به سامانه مراجعه کرده و چهار مدرسه‌ای که در محدوده منزل جدید است را اعلام کنند تا در یکی از این مدارس ثبت نام کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..